lauantai 7. helmikuuta 2015

Tuomitsemisesta

Miks ihmiset tuomitsee jo ennen kuin edes tuntee ihmisen? Otetaan heti ennakkoluuloja ja niihin luotetaan. Miks ei voi edes antaa ihmiselle tilaisuutta näyttää millainen tyyppi on? Minut tuomitaan aina. Mua pidetään hulluna rikollisena narkkarina jolla ei ole järkeä päässä. Tuntemattomat puhuu musta paskaa. Älytöntä. Hyvät ihmiset, antakaa EDES mahdollisuus toiselle näyttää todellinen luontonsa! On ihan tyhmää tuomita jonkin tietyn asian perusteella, ihan hölmöä laittaa toinen johonkin tiettyyn kategoriaan. Me ihmiset ollaan yksilöitä, jokainen on erilainen, ei meitä voi kategorisoida. En mäkään ole paha ihminen vaikka elänkin rankkaa elämää. Mullakin on tunteet ja arvomaailma. Ja moni on sanonu tutustumisen jälkeen että olen ihan erilainen kuin mitä he aluks musta kuvittelivat. Ja se muutos on ollut positiivinen. Ottakaa selvää ennen kun leimaatte. Niin mä teen. Annan jokaiselle mahdollisuuden näyttää itse millainen on huhupuheista huolimatta. Tällainen toiminta taitaa nykyisin olla aika harvinaista. Se on ikävää. Vaikka olen narkkari, se ei tee musta pahaa ihmistä! Mä oon ihan yhtä arvokas kuin kuka tahansa muukin. Jokainen on arvokas. Jopa te ketkä dissaatte mua.

5 kommenttia:

  1. Tosi hieno kirjoitus! Nämä asiat olisi kaikkien hyvä muistaa :)

    VastaaPoista
  2. Ai annetaan sulle edes se yksi mahdollisuus, että voit pölliä jotain? On muuten muutenkin hyvin ristiriitaista tekstiä, etenkin kun lukee noita sun vahempia postauksia. Olet yksinkertaisesti vain paska ja turha ihminen.

    Jos jotain olen oppinut elämästä, niin narkkariin ei pidä luottaa IKINÄ.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt täytyy puuttuu asiaan ja puolustaa! Elä hulttiotyttö usko tommosta soopaa, ET sä ole paska ja turha ihminen. Eikä narkkari ja varas ole sama asia eikä aina linkitettävissä toisiinsa. Sitä paitsi hulttiotyttöhän on kertonut tuolla periaatteistaan, joita et sitten ole ilmeisesti lukenut taikka et vain usko, koska jos sulla on päihdeongelma niin sähän olet automaattisesti epärehellinen?! Voimia sulle hulttiotyttö irti olemisen kanssa ja muutenkin elämään!

      Poista
    2. Juu en mä tollasista mistään mitään tietämättömistä tyypeistä jaksa välittää.

      Poista
  3. Loppujen lopuksi tuomitseminen kertoo enemmän tuomitsijasta itsestään kuin tuomitusta :). Siks mä yleensä kohautan vaan olkiani jos joku mut tuomitsee ja toivon vaan että joku päivä se ymmärtää, mitä asioita itsestään se muhun heijasti, kun teki sellasia tulkintoja.

    VastaaPoista