torstai 26. helmikuuta 2015

Mielipiteeni poliisista

Olen ollut paljon kyttien kanssa tekemisissä. Joten ajattelin kirjoittaa että mitä mieltä olen heistä. En vihaa poliisia, nehän vain tekevät työtään. Jotkut ovat kyllä liian virkaintoisia, mutta kun käyttäytyy asiallisesti itse, nekin ovat yleensä asiallisia myöskin. Poikkeuksiakin tietty löytyy. Nuorempana aloin aina riehumaan kyttien kanssa ja siksi ne aina tavatessa laittoivat mut rautoihin koska olin väkivaltainen ja käytökseni oli uhkaavaa. Nykyään olen asiallisesti ja kytätkin ovat asiasllisia mua kohtaan. Onhan niistä harmiakin ollut, mutta ne tekevät vain työtään. Nykyään ymmärrän sen. Nuorempana ajattelin että kytät ovat pelkkää paskaa, nykyään hyväksyn heidät kuten muutkin. Omien mokieni takia olen ongelmiin joutunut, en heidän takiaan. Nuorena ajattelin päinvastoin. Se oli sitä nuoruuden kapinaa. Eihän kytät ilman syytä tule ovelle ja ota kiinni. Itse sen aiheuttaa. Kytät ovat jopa olleet huolissaan minusta kun käyttöni oli pahimmillaan. Monissa kuulusteluissa ne ilmaisivat huolensa. Arvostan sitä että näinkin pohjalla olevasta välitetään. Ne ovat olleet jopa ystävällisiä minulle viime aikoina kun olen ollut tekemisissä mm. ampuma-ase rikoksen, huumerikosten ja kortitta ajojen takia. Kun itse käyttäytyy asiallisesti ei heidänkään tarvitse käyttää voimakeinoja. Nuorempana yksi kyttäpartio ei pärjännyt minulle kun olin ihan hulluna, joutuivat pyytämään toisen partion paikalle. Ja saivathan ne minut taltutettua. Jos siis alkaa kyttien kanssa hippasille niin väkisinkin jossain vaiheesa jää kakkoseksi. Onneksi olen tajunnut nämä asiat. Moni varmaan kuvittelee että asenteeni kyttiin olisi aivan toisenlainen, mutta tässä nyt tulee totuus. Miksi vihata työtään tekeviä ihmisiä? Itseään siitä saa syyttää kun joutuu ongelmiin. Ja ilman poliisia Suomessakin vallitsisi aivan toisenlainen maailma, paljon pahempi maailma. Kiitos siis heille että pitävät Suomea kurissa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti