sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Tilannekatsaus

Jännä juttu. Tää on eka syksy mun elämässä kun en oo masentunu vakavasti. Mul on vakava masennus diagnosoitu ja syksysin se aina pahenee. Mut tänä syksynä se on poissa. Oon ihan ihmeissäni. Voin hyvin ja ihmettelen sitä suuresti. Kamahimojakaan ei oo pahemmin ollu. Ne vähäiset himot mitä on ollu, on olleet lieviä. Ne oon selättäny ihan helposti. Vaikka oon nähny uniakin millon mistäkin aineista, herätessä ei oo tehny mieli. Outoo. Oon ihan puulla päähän lyöty kun mulla menee niin hyvin. Pelkään vaan et millon tää kaikki hyvä romahtaa. Tuntuu liian hyvältä olakseen totta. Se pelottaa. Mulla onkin paljon pelkoja. Pelkään jopa sitä et maa nielee mut kun liikun ulkona :D Monet pelot on aika koomisia. Mut sit kun ne iskee, se ei ole kivaa, sillon ne on todellisia. Bensa-asemat räjähtää, tulipalo syttyy, auto ajaa yli, joku seuraa mua, puu kaatuu päälle... Vaikka ei edes tuule. Ilmeisesti kaman käyttö on tehny musta aikamoisen vainoilijan. Aina on joku salaliitto meneillään! Ja minäkö olen terve? Kaukana siitä. Mut silti mä yritän parantua. Kaikista traumoistani en eroon pääse varmaan ikinä, mut niiden kaa voi oppia elämään. Löysin tossa yhen mun päiväkirjan vuoden takaa kesältä. Vikoilla sivuilla oli teksti jonka olin unohtanu. Olin vetäny taas vitusti lyricaa (subu hoidon lisäks) ja olin aivan vitun tutkalla. Sit kuitenki piti kaverin kaa juoda lonkeroo sihen päälle. Vaarallinen yhdistelmä. Notkuin aikani ja kaveri oli huolissaan kun ei enää saanu muhun kontaktia. Sit se huomas et mä olin jo tajuton. Tajutonta kamaa! Heräsin vasta seuraavana päivänä sairaalasta tutulta osastolta. Oli hengenlähtö ollu lähellä. Onneks kaveri oli asiallinen (näitä on harvassa) ja oli huolehtinu musta ja soittanu lanssin. Ilman sitä kaveria mä oisin kuollu. Näitä samanlaisia juttuja on tapahtunu niin monta kertaa mut vasta jälkeenpäin ne on pysäyttäny mut. Sillon kun käytin, en välittäny niistä lähellä kuolemaa hetkistä vittuakaan, piti vaan saada kamaa. Nyt mua jopa järkyttää noi kaikki överit mitkä on melkein vieny hengen. Melkein liian myöhään heräsin. Melkein. Mä sain vielä mahdollisuuden, ja aion käyttää sen. Vielä tuli mieleen yks juttu. Mua pyydettiin mukaan huumevalistukseen. Vastasin jo ja aion kyllä suostua siihen. Uskosin et valistettavat kuuntelee ja ymmärtää paremmin kun kokenut käyttäjä siitä paskasta kertoo asiantuntijoiden kanssa. Oon innoissani tästä mahiksesta. Ehkä just minä voin puheillani saada pelastettua edes yhden tyypin huumehelvetiltä.

10 kommenttia:

  1. Mitä mieltä oot muuntohuumeista? Ootko kokeillu mitään itse?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käytetty on ihan övereihin asti. Henki meinas lähtee. Ja vittu mitä paskaa! Tutkarit on niitä vaarallisimpia aineita mitä tiedän. Ikinä ei voi tietää mitä niistä seuraa. Ja hyvin usein porukka annostelee ne väärin. Vaarallista paskaa joka muuttaa ihmisen ihan toiseks tyypiks kun on pitkään vetäny.

      Poista
  2. http://laura-anni.blogspot.fi/2015/10/lempiblogit-mita-suosittelen-lukemaan.html <<< Käy lukaisemassa, oon maininnut sun blogin ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kävin :) Kiitos kun kirjotit mun blogista. Olit hyvin kirjottanu. Arvostan!

      Poista
  3. Sä oot just oikee tyyppi tohon valistukseen! En parempaa kyllä keksis :)

    VastaaPoista
  4. Mä oon aina toisinaan lukenut sun blogia enkä oikein tiedä mitä ajattelisin. Pääsääntösesti blogi aiheuttaa mulle pahaa oloa, ehkä siks että kerrot raadollisen realistisesti entisestä elämästäsi, osittain ehkä siksi että itse työskentelen hoitoalalla ja A-klinikoiden ollessa kiinni (joulut, juhannukset ym.) korvaushoitolaiset ohjautuvat minun työpaikalleni ja pieni kosketus korvaushoitolaisten elämään on tehnyt minut kyyniseksi. Hienoa kuitenkin lukea että korvaushoito on riittänyt sinulle, eikä oheiskäyttöä ole ilmeisesti ollut. Myös huumevalistustyö on tärkeätä, esimerkit elävästä elämästä saa angstisimmatkin teinit ajattelemaan. Tsempit sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei oo oheiskäyttöö ollu sen jälkeen kun korvaushoidon lisäks mul alotettiin ADHD lääkitys, elvanse 70mg. Sitä ennen oli oheiskäyttöö, ei riittäny subu.

      Poista
  5. Ne syksyt ja talvet tulee vielä helpottuun entisestään ja ens kevät tulee tuoksuun paremmalta ku koskaan, mikäli pysyt jämynä. Itselläni on nyt neljä vuotta täynnä ilman oppareita ym. sekakäyttöä siinä ohessa. Ekat talvet meni todella pimeissä tunnelmissa ja eristäytyneenä. Ei muutenkaan ollu oikeen toivoa mistään, ku ei ollu varmuutta siitäkään, että toivunko koskaan. Olin varma että musta ei tuu enää eläjää. Siitä se vaan on pää kuntoutunu ja elämä menee koko ajan parempaan suuntaan. Toki aivomekaniikka on eri asia ku henkiset arvet, eli ahdistuskohtauksia ja muistoja tulee edelleen menneisyydestä eri juttujen laukasemana, mutta olen oppinu hallitteen niitä. Tuo huumevierotushomma sopii sulle varmasti tosi hyvin. Käsittelet sun elämää siinä samalla, saat uutta petspektiiviä, teet hienoa työtä, se vahvistaa sua ja saat uutta kokemusta. Kaikkea hyvää sulle ja muista että aika ja selvistely paranaa. Muista olla hyvä itelles. Halaus* -Tupe

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Kuulostaa niin samalta kun mun ajatukset ja fiilikset. Välillä ne ikävät asiat tulee mieleen ja tulee myös ahdistuskohtauksia, ei mitään pieniä. Mut niistä selvitään, molemmat! Ei anneta enää aineille valtaa kun kerran eroon on päästy.

      Poista