tiistai 31. lokakuuta 2017

Taiteilijan töitä ja ajatuksia taiteen tekemisestä


https://hulttiotytontekeleet.blogspot.fi
Tonne laitoin taas muutaman maalauksen. Vielä olis paljon laitettavaa, aikanaan laitan. Nyt lisäsin 4 uutta teosta, mitä saanut aikaan olen.
 Sen olen huomannut maalaamisesta, että kun väsää muutaman taulun, niin kyl on veto pois loppu päivän. Aivan menee väsyksiin taiteilija aina maalaamisen jälkeen. Hyvä että pystyssä pysyy ankaran luomisen jälkeen :D
 Nyt ymmärrän myös, miksi Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä maailman luomisen jälkeen. Ja mä vaan maalaan muutaman taulun ja olen sen jälkeen ihan poikki.
 Ei voi kun maata vaan ja lukee eheyttävää Jumalan sanaa, josta pieni mieli saa paljon hengen ravintoa. Seuraavana päivänä onkin sitten hyvin voimaantunut olo ja innokas fiilis. Jaksaa taas tehdä kaikenlaista.
 Toi maaluskurssi on ihan älyttömän mukava juttu! Siel oppii uutta ja saa paljon aikaan. Toissa kerralla sain aikaseks 5 työtä, ja edellisellä kerralla 6 työtä. Taidan olla aika tuottelias. Siellä se meidän opettajakin on vähän hämmästellyt mun työtahtia :D sanonu viel hienoiksi niitä! Oon ajatellut et oon vaan joku räveltäjä, mut moni on arvostnut mun töitä. Ja mä oon ihastellut heidän töitään.
 Siellä on mukava porukka. Ja miten paljon sieltä saa inspiraatiota! On mukavaa maalailla kunnon taiteilijoiden seurassa. Siellä kannustetaan toisiamme ja jos omasta mielestä työ menee pilalle, niin muut näkee siinä vaikka mitä hienoo.
 Yks mun mielestä pilalle menny työ oli muiden mielestä tosi hieno. Siihen oli sattumalta tullu iiris kukka, jota ne ihaili. Tossa kuvat kuivumaan jätetystä työstä.
                                    Läheltä
Kokonaiskuva

Luulin et se oli totaalisesti pilalla, ensimmäinen harjoitustyö vielä, ja sit mä yllätyin kun tyypit kerääntyy ihailee sitä :D Ei se sitten niin pilalle mennytkään.
 Kyllä taidepiirissä on mukavaa!

..en malta odottaa torstaita, jolloin taas pääsee taidepiirissä taiteilee!

9 kommenttia:

  1. Ootko miettiny että kouluttautusit ja lähtisit töihin kirkon hommii? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä osaa kouluttautua :D Mut ehkä aikanaan voisin yrittää. vapaaehtoistoiminta tietty olis kiva. Tossa olikin yks ilmoitus et vapaaehtoisia kaivattua vanhusten kanssa tekee kaikenlaista, ja siinä oli monta asiaa joitka olis mun osaamisaluetta. Ajattelin että voisin sinne ilmoittautuu vapaaehtoiseksi. Oon jo pitkään haaveillut parasta tekemisiin vanhusten kanssa koska mä niin tykkään heistä.

      Poista
    2. Terve Jenna!
      Anteeksi kun tunkeilen nyt tähän väliin, mutta myös minunkin mielestäni tuo kouluttautuminen olisi hyvä ajatus. Muistanko oikein, että mainitsit ettet ole käynyt peruskoulua loppuun? Nykyään kun opiskelumuotoja on monenlaisia, niin varmaan sullekin löytyisi sopiva. Tässä olisi näin pikaisella googlauksella tällainen:
      http://www.nettiperuskoulu.fi/nettipk
      Tuosta se lähtisi. Ja sinä Jenna läpäiset tuon leikiten. Lukiokaan tuskin tuottaisi vaikeuksia.

      Nauti joka hetkestä, jos/kun opintielle lähdet. Ota se vastaan haasteena ja ole tämän haasteen edessä terveellä tavalla uhmakas!
      "Ja minähän teen tämän. Saattepa nähdä."
      Ja virnuile sydämesi kyllyydestä sitten jonkun vuoden päästä, kun leikkaat täytekakkua sun ylioppilasjuhlissa.

      Poista
    3. Oikein muistit, en oo ysiluokkaa käynyt. Mutta tämä sinun kommenttisi sai mut kiinnostumaan asiasta uudella tavalla. Mä kun oon ollu siinä luulossa et jos haluu opiskella niin on mentävä johonkin kouluun istuskelee. Ma en todellakaan ollut tietoinen et sen opiskelun voi hoitaa netissä. saatoin innostua tästä asiasta. Kiitos!

      Poista
  2. Aijai miten hieno! Selvästikin sulta löytyy lahjoja vaikka minkälaiseen taiteeseen. Lasken myös sun virkkaamiset/käsityöt taiteeks, koska sitähän ne on!
    Tuokin maalaus kelpaisi varmasti monenkin ihmisen seinälle, itsekin pystyin kuvittelemaan miltä se näyttäisi olohuoneessa :)

    Mitäs muuten, koetko tuon maalaamisen millään tapaa terapeuttiseksi? Siis ihan vaan se tekeminen itsessään? Tarkoitan, että varmasti jos maalaat aihetta mikä liittyy entiseen elämääsi, niin varmasti siinä joutuu käsittelemään tunteita jotka siinä herää, mutta jos maalaat ihan vaan "jotain", niin onko se terapeuttista? En tarkoita että sen edes pitäisi olla, kiinnostaa vaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se terapeuttista kun maalailee. Siinä työtä saa ei edes aina tajua mitä alitajunnasta käyn läpi, mut monesti tulee helpottunut olo ja usein on tuntunut et nyt kai jotain taakse, nyt on jokin asia käsitelty. Eilen taidepiirissä maalasin yhden ainoan taulun ja siitä tuli niin ahdistava ja synkkä et olin jonkin aikaa itsekin masentunut. Kuva oli kuin jostain tuonelasta. Ahdistuin siitä itsekin, mut kyl sitä hienoiksikin sanottiin. Sinne sen jätin kuivuu, laitan siitä kuvaa sitä kun se on kokonaan valmis.

      Poista