tiistai 10. lokakuuta 2017

Linkki + ajatuksia

https://hulttiotytontekeleet.blogspot.fi
Nyt sain tonne muutaman maalauksen.
 Siellähän ovat.

Flunssa iski 3 viikkoo sitten, muutaman päivän oli jo parempi olla, mut eilen taas meni olo huonommaksi. Kolottaa vähän joka paikkaan ja oon ihan tukkoinen. Jee jee.
Pitää ottaa rauhallisesti. Ainakin yrittää. Mulla vaan on niin paljon tekemistä, et näinköhän jaksan levätä..

Eilen ja toissapäivänä oli voimakkaita pelkoja. Pitkästä aikaa tuli fyysisiä paniikki oireita. Kurkkua kuristi, kädet vapisi ja hikos, päässä pyöri ja iski hirvee pelkomöykky rintaan.
Ja se vaan paheni, kun en voinut puhuu asiasta.
Illalla pelkäsin niin paljon, et itkin sitä ja sanoin et pelkään ihan sikana.
Ennen olin avoin ja puhelias, nyt olen hiljainen ja pelokas. Ollu jo pitkään.
Tottahan sitä menee hiljaiseks ja pelokkaaks, kun joutuu varoo jokaista sanaansa.

4 kommenttia:

  1. Miksi sun pitää varoa sanojasi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jos toisella on todella huono päivä niin parempi olla hissukseen. Mä oon niin arka,herkkä ja pelokas jos joku on pahalla päällä,koska ennen se on tiennyt väkivaltaa. Vaikka viha ei kohdistuis muhun, niin silti mä pelkään. Varmaan mä viel joskus sisäistän sen,ettei huono päivä ole väkivallan enne.

      Poista
  2. Niin se voi mennä. Mullakin. Pelko. Ihan vaikka vaan jos joku sanoo kovempia sanoja. Käytin ennen enemmän...myös. Ja saman tyyppisiä pelon aiheuttajia mulle tehneet monta kertaa. Niin vaan jää araksi. :/ Vaikka paremmin tuntemien tuttujen kanssa oon lähes riehakas tai ainakin sanon suoraan. Puolituttu tai esim. jonkun kaverin kaveri vaikka olis ihan kivan oloinen tai kumppanini perheenjäsenet saa aikaan aran hiljaisuuden tai jopa henkilön välttelyn vaikka asustellut samassa talossakin välillä jonkin aikaa, jos ne on jo aiemmin sanoneet joskus kovemman sanan mulle. Kokemukset opettaa aivot ja sydämen araksi. Voi kun olis enemmän ymmärtäviä. Ja ettei arkuus ole ylpeyttä tai välinpitämättömyyttä. Selviytymistä päivistä ja öistäkin vaan. Rukouksia sinulle. Älä luovuta. Noustaan vielä ja rakkaus sisällämme! Rankat hommat saa tajuaan rakkauden suuruuden. Ja kaipuun. Ja elämänhalun kun on vaan jaksettava vaikkei moni tajuaisi miksi toimin joskus "oudosti" "itsekkäästikin...mukamas" eikä sitä voi kaikille edes selittää todellakaan. Vai voisiko???? Kerrotko itse kaikille? Blogissasi toki, mutta jos ne ei tiedä blogistasi??? Uskallatko? Haluatko kertoa? Miten sen teet ja miksi jos teet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl mä oon kertonut ihmisille et mulla on pelkoja jotka johtuu mun menneisyydestä. Oon saanu diagnoosinkin siihen: ahdistuneisuushäiriö. Eihän noista ole helppoo puhuu, mut kuitenkin puhun. Ihmiset pystyy paremmin ymmärtää jos niille kertoo mistä on kyse. Kun niitä pelkoja ym paniikki oireita tulee siellä täällä, vähän missä sattuu milloinkin liikkuu. Ja kun oon kertonut, oon vaan sanonu et mulla on ahdistuneisuushäiriö menneisyyden ikävien kokemusten takia. Kun oon kertonut asioista niin mua on ymmärretty. Kyl niistä siis kannattaa puhua, jos vaan pystyy. Ei se ollu muillekaan helppoo aluksi, mut nyt jo pystyy paremmin puhuu.

      Poista