keskiviikko 15. toukokuuta 2019

Kuulumisia, kipua ja maksimaalista harmitusta

Miten menee?
No tässähän tämä menee.
Jotenkin näin.
 Oon ollut jo vuoden ajan työtoiminnassa. Nopeesti on aika mennyt.
 Sain äidinkielen kurssista täydet pisteet kaikista tehtävistä, eli 10 tuli taas. Oli kyllä mukava kurssi. Nyt opiskelen englantia ja se vetää pään tukkoon. Ennen oli enkku 9 mulla, nyt se on niin ruosteessa, et tuskin saisin 6 tai 5 parempaa. Saa nähdä. Kyllä se siitä vielä palajaa, tuo englannin kielen taito.

 Kävin maanantaina magneettikuvissa. Mulla on yli puoli vuotta ollut kovia kipuja, ja niistä kuvista selvisi kivun syy: välilevyn pullistuma, joka painaa hermoa tuolla alaselässä.
Kiva kiva.
Ei oo yhtään kivaa!!
 Arvelinkin ton hermokivun perusteella, et jotain tollaista voisi olla. Harmittaa vaan kun tätä on jatkunut niin kauan, enkä saa edes apua kipuun. Välillä oon ollut melkein itsemurhan partaalla kun ei jaksa tota kipua ja masentaa. En silti viitsi alentua sellaiseen.

 Päihdepolin lääkärit on olevinaan niin "viisaita", etteivät suostu kivun lievitykseen, koska se ei poista kivun aiheuttajaa! Hemmetin ääliöt! Sit kun lääkäri, joka osaa asiansa ja ymmärtää, et kyllä kipua voi lievittää, määräs mulle kipulääkkeen (Neurontin), niin johan päihdepoli esti senkin avun saamisen! Paskiaiset mitätöi reseptin. Muka hirveen vaarallista korvaushoitolääkkeen kanssa.. Ja paskat!
 Otin asiasta selvää, ja jo eka sivu joka eteen tuli, kertoi, ettei siinä ole mitään vaaraa. Varsinkaan niin pienellä annoksella ja valvotun lääkkeenjaon kanssa. Eikä tää lääkärikään, joka lääkkeen määräsi, nähnyt siinä mitään ongelmaa. Se on kuitenkin aika paljon ammattitaitoisempi, kuin päihdepolin lääkärit, joilla on hirvee päihdeongelma, ja jotka ovat natseja. Enkä hauku, vaan sanon asian niinkuin se on. Ne on natseja sanan varsinaisessa merkityksessä. Mun pitää siis vaan kärsiä maksimaalisesta kivusta, kiitos vaan päihdepolin. Ja jos joku yrittää auttaa, ne estää hemmetti senkin!

 Ei meinaa enää jaksaa. Tätä kipua on jatkunut niin kauan, niin kovana, että alan olla jo aika masentunutja finaalissa. Ei huvittais enää oikeen elää. Kipu on siitä ikävä juttu, et se vaikuttaa vähän kaikkeen. Koko elämään. Ei jaksais enää kipua, ei itseään, ei vaan jaksa.

9 kommenttia:

  1. No ei saatana. Just tsekkasin niin eihän reseptiä edes saa mitätöidä ilman potilaan suostumusta, ellei potilas ole reseptin hankkiakseen antanut vääriä tietoja itsestään, tai resepti ole kirjoitettu jollekkin toiselle henkilölle. Mitä ihmeen lääkäreitä siellä päihdepolilla oikein on? Eihän toi ko. lääke edes ole luonteeltaan päihdyttävä ja säännöllisessä seurannassa myös turvallinen korvaushoitolääkkeiden kanssa. Sun kannattais nyt ottaa yhteyttä sinne päihdepoliin ja sen jälkeen potilasasiamieheen jos et saa mitään kivunlievitystä päihdepolilta. Tuolla logiikalla että "kivun aiheuttaja ei poistu", niin syöpäpotilaillekkaan ei kuuluisi kivunlievitys.

    Onko sulle edes tarjottu fysioterapiaa? Sehän on se hoito tohon vaivaan, mikäli leikkausta ei tarvita.

    Tsemppiä sulle, ja vähemmän mukavia terveisiä päihdepolille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tiedosta! Tuli oikeaan aikaan tää sun kommentti. Oon just tekemässä valitusta päihdepolista, ja tässä on paljon hyödyllistä tietoa. Kiitos!

      Mulla on ens viikolla aika ortopedille ja siellä selviää et kuinka jatkossa toimitaan. Ainakaan en saa venyttää selkää enkä kumartua. Pitää olla varovainen. Uskoisin et pääsen fysioterapiaan. Vuosi sitten olin viimeksi fyssarissa selkävaivojen takia. Nyt kun kivun syy on selvä, niin fysioterapiasta voisi saada paremmin apua.
      En kyllä ymmärrä yhtään tota päihdepolin toimintaa! Nehän toimii vastoin useita sääntöjä, ja tuskin vahingossa. Niin paljon on sieltä satanut paskaa niskaan, että ei voi olla vahingossa tehtyjä noi niiden teot. Moneskohan valitus tää on jota nyt teen? Varmaan jo viides.

      Poista
  2. Liikunnalla lihakset kuntoon

    VastaaPoista
  3. Tsemppiä Jenna, koita jaksaa! En oikeen ymmärrä tota päihdepolia?! Tommosessa tilanteessahan joku vois sortuu käyttämään taas, kun hommais lääkkeet sitten kadulta kun ei reseptillä saa... Ihme touhuu kyllä.

    Mites muuten sun korvaushoito? Onko annosta tiputettu ja mitä suunnitelmia sen suhteen tulevaisuudessa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan! Vaikuttaa ihan siltä, et päihdepoli haluaisi että asiakkaat palaa kadulle. Siltä se on vaikuttanut jo pitkään. Ne toimii niin monessa asiassa vastoin hoito suosituksia ym sääntöjä. Ja meidän asiakkaiden pitäisi vaan suostua niiden mielivaltaan. Ei käy! Mä olen tehnyt jo useita valituksia päihdepolista ja nyt oon taas tekemässä valitusta.
      Mun korvaushoitoannosta ei ole tiputettu ja en itsekään tiedä tulevaisuuden suunnitelmia tän asian suhteen. Eli mulla ei ole edes hoitosuunnitelmaa! Ei niitä kiinnosta muu kuin vallankäyttö.

      Poista
  4. Tässä kun nousi korvaushoito puheeksi niin mun on ihan pakko sanoa sulle Jenna ja muitakin lukijoita jotka mahdollisesti asiaa pohtii ajatellen, että näin itse toipuvana addiktina joka ei ole korvaushoidossa en ymmärrä tota kun monet ilman korvaushoitoa raitistuneet selittää sitä että miten korvaushoitolääkkeet on valtion tarjoamaa huumetta, ADHD-lääkkeet valtion tarjoamaa piriä jne. On se munkin mielestä aina parempi jos korvaushoitoon ei tartte turvautua, mutta ainakin mun mielestä korvaushoidolla ja sillä että ostaa kadulta kamaa ja vetää sen suoneen ei ole mitään tekemistä keskenään. Tuntuu ikään kuin monet kuvittelisivat, ettei korvaushoidossa oleva painisi ihan samojen ongelmien kanssa kuin ne jotka eivät ole korvaushoidossa. Ihan sikamaista työtä vaatii pysyä kuivilla korvaushoidossakin ja respektit siitä kaikille. Tän haluun sanoo kun tuntuu että monen siinä tilanteessa olevan kuivilla oloa ei samalla lailla arvosteta tai jopa kritisoidaan.

    Mitä tulee lääkkeisiin niin vielä vähemmän ymmärrän kritiikkiä, joillain ihmisillä on vaivoja jotka vaatii luonteeltaan päihdyttävien lääkkeiden käyttöä. Mutta ei esim. ADHD-lääkkeistä oikein käytettynä saa mitään päihtymystiloja itselleen jos on ADHD, se nimenomaan vain korjaa aivokemian häiriön.

    Tää nyt vaan mun oli pakko sanoa kun niin paljon törmää tuollaseen ajatteluun. Eli isot respektit kaikille niillekkin jotka korvaushoidon avulla pysyy kuivilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi on näin!! Oot ihan oikeessa. Mukavaa kuulla, etten ole ainut, joka ymmärtää asian näin. Oon itsekin saanut kuulla, et olen edelleen narkki, koska mul on ADHD-lääkitys ja oon korvaushoidossa. Mikä narkki se sellainen on, joka ei ole edes sekaisin, joka ei tykitä, joka ei pyöri nistipiireissä, joka ei edes tahdo olla sekaisin? Ei sellainen ole narkki. Mäkään en ole ollut yli neljään vuoteen sekaisin, enkä tahdokkaan olla.

      Poista
    2. Tosi on näin!! Oot ihan oikeessa. Mukavaa kuulla, etten ole ainut, joka ymmärtää asian näin. Oon itsekin saanut kuulla, et olen edelleen narkki, koska mul on ADHD-lääkitys ja oon korvaushoidossa. Mikä narkki se sellainen on, joka ei ole edes sekaisin, joka ei tykitä, joka ei pyöri nistipiireissä, joka ei edes tahdo olla sekaisin? Ei sellainen ole narkki. Mäkään en ole ollut yli neljään vuoteen sekaisin, enkä tahdokkaan olla.

      Poista
    3. Tosi on näin!! Oot ihan oikeessa. Mukavaa kuulla, etten ole ainut, joka ymmärtää asian näin. Oon itsekin saanut kuulla, et olen edelleen narkki, koska mul on ADHD-lääkitys ja oon korvaushoidossa. Mikä narkki se sellainen on, joka ei ole edes sekaisin, joka ei tykitä, joka ei pyöri nistipiireissä, joka ei edes tahdo olla sekaisin? Ei sellainen ole narkki. Mäkään en ole ollut yli neljään vuoteen sekaisin, enkä tahdokkaan olla.

      Poista