tiistai 12. maaliskuuta 2019

4 vuotta asiat kunnossa, pää selvänä ja mieli iloisena uudesta elämästä

Nyt on maaliskuu. (Terävä havainto) :D
Olen ollut tässä kuussa tasan 4 vuotta irti siitä vanhasta elämästä, joka narkkaamiseen painottui. Ja siitä olen erittäin onnellinen!
 En olis ikinä uskonut, et näin käy. Tää on eka kerta, kun oon ollut peräti 4 vuotta pää selvänä. Sitä ei kaiken järjen mukaan olis pitänyt tapahtua, mutta se tapahtui. Mun pitäis olla kuollut, mut olen hengissä, saanut elämäni kuntoon, jättänyt vanhan taakse, aloittanut uuden elämän, jossa keskeinen sisältö on opiskelu, kuntouttava työtoiminta, taidepiiri, pianon soitto ja biisien säveltäminen, kirjoittaminen, virkkaaminen, maalaus, piirtäminen, lukeminen, jne jne.
 Kaikki on muuttunut. Mä itsekin olen muuttunut todella paljon. Ihan hävettää, kun lukee vanhoja tekstejä ja päiväkirjoja, hävettää, et millainen olenkaan ollut! Onneks en oo sellainen enää. Jotenkin mykistyttää tämä massiivinen muutos. Muutos on niin suuri, et sitä on vaikea käsittää!
 Se Vanha Jenna, se narkkari on poissa. Mikä helpotus!!


Lopuksi:
 Edelleen tuntuu vaikealta käsittää, et niin yksinkertainen asia, kuin ADHD:n hoito ja oikea lääkitys mahdollisti mun uuden elämän. Jos joku pitää mua edelleen narkkarina siks, kun mulla on lääkitys (jota en edes käytä väärin,vaan otan valvotusti), niin pitäköön! Se ei musta narkkaria tee, kun syön lääkkeeni määräyksen mukaan. Se tekis musta narkkarin, jos käyttäisin ne lääkkeet väärin ja vetäisin päätä sekaisin kaikin keinoin, aineella kuin aineella. Mut mä en tee niin. En tahdo palata siihen vanhaan. Tää nykyinen elämä on paljon parempaa. Aitoa elämää,jota en tahdo heittää hukkaan!

10 kommenttia:

  1. Mieleesi tulee vielä varmasti montakin häpeällistä asiaa menneisyydestä, mutta mitä enemmän ne hävettää, sitä varmemmin ne ei toistu. Älä siis pidä huonona asiana häpeää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot ihan oikeassa! Kiitos, tää lohduttaa mua. Hyvä että sanoit ton, sen avulla pystyn suhtautuu häpeään positiivisemmin. :)

      Poista
  2. Tosi hienoa. Onnittelut. Nyt sulla on tervettä elämää paljon edessäsi <3. Elämä on mukavaa, kun sen oikein tajuaa. Pienet asiat elämässä tekee elämästä elämisen arvoista.Kaikkea hyvää sulle ja aurinkoista kevättä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin hyvää kevättä sullekin! Vähäsen se jänskättää, et mitä elämä tuo tullessaan, mutta olen iloinen että saan elää. Oon tavallaan saanut jatkoaikaa, uuden mahdollisuuden ja sen aion käyttää järkevästi. Elämä on arvokas, enkä enää tahdo heittää sitä hukkaan!

      Poista
  3. Kuka ihme sä oot? Sun blogia kun oon lukenu ni nään melkein itseni. Ite lopetin kokopäivä narkkaamisen 6vuotta sitten, nykyään pystyn viihdekäyttämään aineita eikä jää biletys päälle. Hauskaa saa pitää mut rajansa kaikella. Alkoholia en juo enää oikeastaan ollenkaan. Mullakin todettiin adhd ja sain lääkityksen ja terapian ja ne on antanut mulle paljonkin selityksiä asioihin mitä on tehny ja mitä mun elämässä on joskus tapahtunut.. Ois hieno jutella sun kanssa. Meil on niin samanlaiset tarinat. For real. Kaikkee hyvää ja ihanaa sun elämään! Oot aivan mahtava nainen!

    VastaaPoista
  4. Kiitos! :D Jutellaan ihmeessä. Laita mulle sähköpostia osoitteeseen aivotukaani@gmail.com.

    VastaaPoista
  5. Moi! Onnea selvästi elämästä ja kiitokset blogista - törmäsin tähän aivan sattumalta. Itsellänikin on blogi, olen tainnut kirjoittaa viimeksi syksyllä mutta tarkoitus olisi tehdä uusi postaus lähiaikoina. Itse olen toipuva addikti.

    VastaaPoista
  6. Kiitos! Tsemppiä ja voimia sulle paljon! Hyvä että oot päässyt irti ja hyvä että kirjoitat! On mukava kuulla, etten tee tätä yksin. :) Pysy lujana! Laitatko mulle linkin sun blogiin?

    VastaaPoista
  7. Onko jo kulunut NELJÄ VUOTTA???!!

    Löysin blogisi noin vuoden tai kaksi vuotta ennen kuin luin ensimmäisiä kirjoituksiasi päihteiden lopetuksesta ja Jumalan rakkauden voimasta sinulle.
    Eli siitä muutoksesta on kulunut neljä vuotta... Yli tuhat päivää.

    Olet varmaankin jo aika hyvässä kunnossa. :) ♡

    Itselleni sain iloa ja toivoa ja itkinkin silloin kun luin muutoksistasi parempaan.
    Ja olen uudestaan ja uudestaan itse kärsimässä, edelleen, tai taas. Neljä vuotta sitten yritin muuttaa asioitani. Ja viisi vuotta sitten. Ja kolme vuotta sitten, kaksi vuotta sitten ja vuosi sitten. Ja tänä vuonna.
    Nyt havahdun siihen, että voisin olla itsekin jo ollut ilman päihteitä, keho palautuneena terveemmäksi ja mieli raikas ja sydän täydempänä voimaa rakastaa.

    Aika vaan kuluu.
    Milloin saan sanoa, että vuosi on jo kulunut ilman päihteitä!
    Sain jo sanoa sen joskus!
    Sitten tapahtui jotain ja uudelleen aloin lääkitsemään itse itseäni.
    Rukoilen löytäväni aidon oman itseni takaisin, minut sellaisena kuin olen oikeasti.

    ♡ Onnea sinulle,
    rukous puolestasi ja
    todella upea juttu! ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika on todellakin mennyt nopeasti! Mä uskon, et sä voit saada elämäsi kuntoon, mä rukoilen sun puolesta, että pääsisit elää täyttä elämää. En todellakaan toivo, että päihteet vie silta kaiken. Jo se, että sä oot yrittänyt lopettaa, on hyvä merkki. Älä luovuta! Ei oo ollut mullakaan helppio tää taistelu, mutta se on sen arvoista. Mä niin rukoilen ja toivon, että saisit asiat kuntoon! Älä anna periksi! Koska Jumala on voinut pelastaa minut, Hän voi pelastaa sinutkin. Varmasti! Mulla on se luottamus Herrassa, että Hän ei jätä eikä hylkää sinua! Mä muistan sua rukouksissa. Paljon voimia ja jakamista sulle!! <3

      Poista