lauantai 30. marraskuuta 2019

Ei kannata.

Miehet! Älkää tulko mun lähelle. Olen niin sairas, että aiheutan vain pahoja asioita. Minussa on jokin pahasti vialla. Jos elämääni tulee mies, siitä tulee kerta toisensa jälkeen väkivaltainen. Minä ilmeisesti saan sen aikaan.
 Jos se en olisi mä, ei olisi ongelmaa. Jokin minussa aiheuttaa sen, että miehille tulee kova tarve hakata mut. Uudestaan ja uudestaan. En tiedä itsekään mistä se johtuu. Niin vain tapahtuu.
 Lisäksi minulle on helpompaa tehdä kaikenlaista väkivaltaa ja minua on helpompi käyttää hyväksi, koska niin mulle on ennenkin tehty. Jos se en olisi mä, sellaista ei tapahtuisi. Mutta koska se olen mä, niin vain käy.
 Kaltoinkohdeltua on helpompi kohdella kaltoin.
 Sama paska kaava toistuu ja toistuu, kerta toisensa jälkeen. Ilmeisesti mun ei kuulu elää ihmissuhteissa, koska näin käy. Olen liian sairas, minua ei ole tarkoitettu parisuhteeseen. Mikä minussa on vikana?!
 Parempi elää yksin, koska aiheutan vain pahuutta ympärilleni. Minussa on jokin peruuttamattoman pahasti vialla. Mutta mikä? Tahtoisin tietää sen itsekin.

18 kommenttia:

  1. Sussa ei ole mitään vikaa. On vain fakta että jo aikaisemmin hyväksikäytettyä on helpompi hyväksikäyttää uudestaan. Älä palaa yhteen, mutta älä menetä myöskään toivoa. Löydät vielä jonkun joka ei lyö ja arvostaa sekä rakastaa sua. Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! Todella toivon että asia olisi näin.

      Poista
    2. Väkivalta on tekijän syy. Mutta tuskin kenestäkään voi sanoa, ettei hänessä ole mitään vikaa. Jennan mrnneisyydellä jos ei ole pahoja mielen vinoumia, se olisi ihme. Väkivaltaa ne vääristymät ei oikeuta, mutta läheisten ihmisten elämän ne tekee todella vaikeaksi. Ja tukemisen ja auttamisen työksi. Eikä saa edes omaishoitajan etuja. Onneksi nyt Jennalla on ammatti auttajat, kun hän asuu hoitokodissa.

      Poista
  2. Totta on ehkä se että sitä antaa itseään kohdella huonosti, kun siihen jollain sairaalla tavalla tottuu eikä huomaa suojella itseään ajoissa. Mut MIKÄÄN ei oikeuta niitä miehiä käyttään väkivaltaa, vika ei ole sinussa!!! Tsemppiä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se on. En aio enää antaa kenenkään kohdella mua huonosti. En kestä sellaista enää.

      Poista
  3. Ne miehet näkee kuka on heikompi kuin muut, ketä on helpompi hallita. Vika on heissä. Ei sinussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heikompia tulisi hoivata ja tukea eikä sortaa ja alistaa. Harmittaa kun olen niin heikko. Mutta en anna enää kenekään kohdella mua väärin. Hemmetti, jos joku vielä mua lyö, mä lyön takas. En enää alistu kenekään sortovaltaan!

      Poista
  4. Jenna, älä ajattele noin :( väkivalta ei oo ikinä uhrin syytä. Meille kaikille on jossain se sielunkumppani, joka tulee rakastamaan ehdoitta <3 vaikka sen aika ei ookkaan vielä.. Nyt, kun oot yksin ja kuivilla, tuut oppimaan itestäs paljon enemmän.

    Oon sun blogin lukija jo monen vuoden takaa, ja tiedän, vaikken tunne, että sulla on hyvä sydän. Arvosta ittees, vaikka se vaikeeta välillä onkin. Oot sen ansainnu!

    VastaaPoista
  5. Olen lukenut blogiasi muutaman kuukauden (myös noita vanhoja juttuja). Itse olen korvaushoidossa ollut vuodesta 2017. Vähän kuitenkin olen jäänyt välimaastoon, korvaushoitoannos on liian pieni ja olen vähän koko ajan refloissa ja toimintakyvyttömänä paitsi kun sitten jotain ylimääräistä ostelen. Tiedän, että tuo tietenkin loputon kierre, mutta kun ei ole voimia yrittää parempaa kun tuntuu, että elämässä vaaditaan niin paljon muutakin - työkokeilua, lasten tapaamisia, terapiaa. Mitään ei jaksaisi, haluaisi vain jäädä kotiin nukkumaan.

    Mielestäni kirjoituksesi ovat mielenkiintoisia ja antavat itsellekin toivoa, että ehkä joskus saisi elämän kuntoon. Älä ajattele, että olet jotenkin ansainnut ne "huonot miehet". Itsekin olen yli puolet aikuiselämästäni (olen 34v) ollut suhteissa, jotka olivat täynnä fyysistä/henkistä väkivaltaa. Sitten tapasin oikeasti kiltin miehen. Vaikka hänkin on huumeriippuvainen (korvaushoidossa) niin hänen kanssaan en ole ikinä pelännyt, 7 vuotta olemme olleet yhdessä ja sinä aikana pahin riita oli sellainen jossa puoliso heitti säilykepurkin seinään (johtui siitä, että halusin lähteä ostamaan piriä ja hän ei ajatuksesta tykännyt. Nyt ymmärrän tietysti, että oli hyvä pysäytys tuossa tilanteessa, silloinhan toki rähisin että hän ei halua koskaan minulla olevan kivaa tms).

    Anteeksi että näin paljon itsestäni puhuin. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja jaksamista vaikeaan elämäntilanteeseen. Hienoa jos olet uuden asunnon saanut. Kyllä se elämä siitä jatkuu, olet uskomattoman vahva ja hieno ihminen!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tarvitse pyydellä anteeksi! Täällä saa ja voi avautua omista asioista jos haluaa. En katso sitä pahalla, päinvastoin. Älä ikinä luovuta! Sä voit saada elämäs kuntoon. Eikö ne voi nostaa sun annosta? Eihän tuo aja asiaansa jos annos on liian pieni. Taistele, että saat annoksen, joka kantaa! Niiden on nostettava sitä jos se ei kanna. Älä anna niille periksi ennen kuin asia on kunnossa. Jos mikään muu ei auta, niin tee valitus. Niiden on nostettava sun annosta jos se on liian pieni. Siksihän korvaushoito on olemassa, ettei tarvitsisi vetää muuta. Sä voit saada asian kuntoon, älä anna niille periksi. Eihän tossa ole mitään järkeä et kituutetaan toista liian pienellä annoksella. Hukkaan menee koko hoito tota menoa. Taistele, että saat asian kuntoon! Ota selvää hoitosuosituksista ja vaadi niitä nostaa sun annos kohdalleen. Niiden on tehtävä se, muuten hoito ei ole potilaan edun mukainen. Pysy lujana! Olen hengessä mukana!

      Poista
  6. Jos joku kohtelee sinua huonosti ei se tarkoita että sinussa olisi vikaa. Olipa menneisyytesi mikä tahansa se ei oikeita ketään kohtelemaan sinua huonosti. Kun Jeesus kohtasi syntisen naisen pahoinpitelikö Jeesus hänet, tai käyttikö hyväksi? Ei, vaan hän piti naisesta huolta. Ikävä kyllä ihmiset eivät tähän aina pysty. Oma kokemukseni on, että meistä ei tule koskaan täysin ehjiä, mutta Jeesus ja terapia voivat auttaa paljon. Olet siis siinä mielessä hyvällä paikalla. Itse yritin aikanaan korjata rikkinäisyyttäni miehillä. Se oli väärä tie. Tarvitset varmasti nyt taukoa esim. seurustelun suhteen, mutta sen ei tarvitse olla ikuinen tila. Näin sinut tänään, mutta olit sen verran kaukana, että en alkanut huutamaan. Halusin vaan kertoa, että rukoilin puolestasi ja rukoilen edelleen. "Älä pelkää, minä olen sinut lunastanut, minä olen sinut nimeltä kutsunut." T. Terhi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos rukouksista!! Arvostan. Olen samaa mieltä sun kanssa. Tarvitsen nyt aikaa, että voin toipua. Onneksi ei tarvitse turvata itseensä, vaan saa aina turvata Jeesukseen! Hän pitää musta huolen. Yksi ilta kun itkin kovasti nukkumaan käydessä, sain Herralta lohdutusta. Kun kävin makaamaan, joku silitti mua siihen asti kunnes nukahdin! En nähnyt ketään, mutta selvästi tunsin, kun joku silitti mua rauhoittavasti. Se tuntui niin lohdulliselta! Siihen sitten vihdoinkin nukahdin. Herra pitää huolen ja johdattaa. Hänessä meillä on kaikki!

      Poista
  7. Tuntuu ihan samalta oon...oon vaan 22 mut tuntuu kun enemmän tässä viimeaikoina ollu selvistäpäin ni et oon aika vitun pihalla normaalisuhteista joo en koskaan löydäketää ..kaikki vaa hyväksee käyttää..pillu kelpaa ei muu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä suostu hyväksikäytetyksi! Et ole esine, olet arvokas ihminen!

      Poista
  8. Ei kaiketi sinussa ole vikaa, luultavasti hakeudut kuitenkin samankaltaisten miesten seuraan mitä aikaisemmat ovat olleet, yksi poikkeava tilalle ja se saattaa olla siinä. Itse olen saanut seurata erään subunistin (/korvaushoidon väärinkäyttäjän) mies-makua, kun edellinen mies saa kyytiä niin kommenttina on "seuraava on normaali eikä käyttäjä" ja seuraava mies on hommattuna parissa päivässä ja yllättäen käyttäjä että itsekkin saa rauhassa käyttää. Itse olen täysin normaali työssä käyvä mies ja koittanut saada häntä treffeille kavereiden varoituksista huolimatta - olisin koittanut saada selville tuon käytön... Onneksi tässä joulun pintaan taas näin että mies maku on näköjään sama kuin aikaisemminkin - uusi mies näköjään menee niin lujaa kuin vain olla ja voi ( ja jotain muutakin ns. Silmiä avaavaa huomasin ja kuulin... ) Oma periaate on ollut että ei ikinä narkkaria/ex mutta tuo olisi ollu ensimmäinen poikkeus lähes 15vuoden päätökselle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on aika jännä juttu, miten sitä sekaantuu just sellaisiin tyyppeihin, joita haluaisi karttaa. Usein sen kyllä huomaa liian myöhään, ja sit onkin jo kusessa.

      Poista
  9. Samaan palaat uudelleen ja uudelleen. Parisuhde perustuu luottamukselle. Jos sitä ei ole, mitä voi tehdä? Hylkääminen ei ole oikein. No. Ottaako etäisyyttä? Parempi, kuin antaa toisen epailysten katkeroittaa. Ja lopulta muuttua juuri siksi, mistä olit aiheetta epailty. Ei kannata yrittää kestää liikaa. Koska lopulta katkeat. Silloin vainoajasi pääsee sanomaan. Mähän arvasin. Paraskin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä!! Mä en voi muuttaa kuin omaa toimintaani, toisia en voi muuttaa. Välillä etäisyys tekee hyvää. Välillä tarvitsee lepoa ja omaa aikaa. Varsinkin, jos menee liian hankalaksi, niin hankalaksi, että alkaa olla jo vaarallista.

      Poista