tiistai 16. marraskuuta 2021

Hulttiotytön VideoBlogi - Kuinka narkkarista tuli taiteilija


Tässäpä olisi uusi video. Tää oli äidinkielen kurssin viimeinen tehtävä, jossa oli pidettävä puhe, joka videoitiin. Alussa mulla oli vaikeuksia aiheen kanssa ja jotenkin sokeuduin itselleni. Ajattelin, et eihän minulla ole mitään järkevää sanottavaa. Viikon verran olin mitättömyys -ajatuksissa, kunnes sitten koin pienen valaistumisen ja tajusin: onhan mulla kerrottavaa! Mulla on tarina, josta voisi olla apua jopa toisille. Kerron siitä suuresta muutoksesta, jonka olen saanut kokea. Kuinka pääsin pois huumehelvetistä ja kuinka narkkarista tuli taiteilija. 

Video tehtiin Mediapajalla ja oli kyllä mukavaa kuvata sitä porukalla. En olisi omin voimin saanut aikaan yhtä hyvää toteutusta. Vaikka mua aluksi jänskätti (Jenskaa aina jänskättää monet asiat) puhua kameralle, vieläpä noin henkilökohtaisesta aiheesta, onnistuin kuitenkin olemaan aika rento ja avoin. Mulle jopa sanottiin, että tosi hyvin pystyin olemaan kameran edessä ja kertomaan tarinani. Se kyllä oli yllätys minullekin. Onnistuin jotenkin sulkemaan pois sen jännittävän ajatuksen, että mua ja mun puhetta kuvataan. Sitten olikin jo helpompi puhua. 

Että sellaista. Kiitos Mediapajan porukalle avusta! Ootte ihan parhaita. 

Tää olikin sitten mun peruskoulun opintojen viimeinen tehtävä. Nyt odotan kurssin arviota ja kun olen saanut sen, on aika saada päättötodistus. Tietenkin toivon, että saisin 10. :D Aikaisemmista äidinkielen kursseista olen saanut 10. Toivon, että saisin tästäkin, että todistukseen tulisi äidinkielestä 10. Se on mun tavoite. Saa nähdä miten käy. Kävi miten kävi, se oli siinä sitten. Hulttis on saanut peruskoulun päätökseen! Wohoo!! 

En olisi päässyt tähän asti ilman niiden blogini lukijoiden kannustusta ja tukea, jotka mua kannusti käymään koulun loppuun. Ja kertoivat nettiperuskoulusta. Joten: Kiitos teille rakkaat lukijani, jotka uskoitte minuun ja kannustitte mut käymään koulun loppuun! Suurkiitos! Kuten sanoitte: "Sä pystyt siihen Jenna!" Se oli totta. Mä pystyin, osasin ja onnistuin. Tulin, näin ja voitin. Jee! 


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti