torstai 6. kesäkuuta 2019

Onko Jenna narkkari?

 Kesä on tullut. Olen ollut ihan innoissani siitä, kun luonto on herännyt eloon ja sinne on ilmestynyt vaikka mitä! Siellä on kauniita kukkia ja kasveja ja kaikkea hienoa! Jenska on innoissaan. Kaikki on vieläkin ihan uutta mulle, vaikka oon jo 4v ja 4kk ollut pää selvänä. Silti en vieläkään voi olla ihmettelemättä ja ihastelematta luontoa ja kaikkea, mitä täällä on. On kuin sokea olisi saanut näön. Näin jo yli 4 vuotta.

 Ihmettelen vähän sitäkin, millaisia kommentteja oli tullut siihen Iltalehden juttuun. En muka ole kuivilla, koska mulla on lääkitykset menossa. Huh huh mitä paskaa! Ja sit vasta en ole narkkari, kun en käytä mitään lääkkeitä ja en näytä narkkarilta. Uudestaan: huh huh, mitä paskaa! Näytänkö mä vieläkin narkkarilta? En omasta, enkä muidenkaan mielestä. Jos mut on totuttu näkee narkkarina, on lyöty narkkarin leima otsaan, niin sellaisten mielestä varmaan tuun aina näyttää narkkarilta, vaikka kuinka muuttuisin. Ja olenhan mä muuttunut paljon. En aio mennä kauneusleikkaukseen siks, etten enää näyttäisi narkkarilta joidenkin urpojen mielestä.
 Olenko mä narkkari? En enää, enkä ole läheistenikään mielestä. Ne on nähneet mun muutoksen, seuranneet vierestä mun elämää, ja heidänkin mielestään mun elämä on kaukana narkkarin elämästä. Samaa mieltä olen itsekin. En enää tahdo vetää päätä sekaisin, en käytä lääkkeitäni väärin, en pyöri nistikämpissä, en ole enää siinä maailmassa enkä tahdo siihen palata. Jos mulla nyt sattuu olee korvaushoito ja ADHD-lääkitys, se ei tee musta narkkaria. Se tekisi, jos käyttäisin noita lääkkeitä väärin. Sitä mä en tee, koska se ei ole järkevää eikä hyödyllistä.

 Ei se, mitä lääkettä sä otat, tee susta narkkaria, vaan se, miten sä sitä otat. Jos mä vetäisin 3kk lääkkeet viikossa-kahdessa, mä käyttäisin lääkkeeni väärin, ja sitä voi kutsua narkkaamiseksi. Mutta kun mä otan lääkkeeni siten, kuin ne on määrätty, se ei tee musta narkkaria. En mene niistä edes sekaisin, joten siitä on narkkaaminen kaukana. Miksi ihmisten on niin vaikeaa tätä käsittää?!
 Jos nyt joku haluaa väkisin pitää mua narkkarina, niin pitäköön. Enköhän mä kuitenkin itse tiedä asian paremmin. Samoin myös mun läheiset. Kukaan, joka on seurannut mun elämää läheltä, ei pidä mua narkkarina! Tulkaa hemmetti itse katsomaan jos ette usko!

10 kommenttia:

  1. On maailmassa monia muitakin ihmisiä jotka syövät adhd lääkkeitä. Olen itse käyttänyt 3 vuotta iv:nä amfetamiinia ja sain reilu 1,5 vuotta sitten ensin ssri lääkityksen. Sen jälkeen kokeiltiin consertaa, ei sopinut. Nyt elvanse 30mg. Mutta yhtäkkiä palasin taas käyttämään. Joten nyt siirryin taas ssri lääkitykseen. Ollut kuivilla nyt yli 3kk :) ei onnistu ilman lääkitystä. Jos elämänlaatu paranee niin hitto miks en söis lääkkeitä. Päihderiippuvuus on sairaus mihin ei ole mitään parannus keinoa. Voimia sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paljon voimia sulle!! Hyvä et oot jo 3kk ollut kuivilla! Pysy vaan lujana äläkä anna periksi jos ja kun tulee kiusauksia. Oikeesti iloitsen, että oot pystynyt lopettaa! Arvostan!

      Poista
  2. Moi. Löysin sun blogisi sattumalta vuosi sitten, ja kahlasin kaikki tekstisi läpi. Myös kuvat. Voin sanoa näin lukijana sanoa, että kirjoutustyylisi ja ilmaisu on kehittynyt paremmaksi, kun jätit narkkaamisen, siitä sen jo huomasi! Kuvistakin näki, että näytät terveemmältä. Älä välitä heistä, jotka muuta väittävät vaan nauti kesän maisemista :)

    En itse ole koskaan ollut huumeiden kanssa tekemisissä, enkä ole edes kokeillut vaikka sellaisia on tarjottu. Todennut vain, että hyi vie pois :D
    Mutta olen jutellut ja ollut tekemissä muutamien kanssa, jotka ovat enemmän tai vähemmän olleet huumeiden käyttäjiä ja kuullut hurjia tarinoita. Silti pidän heitä ihmisinä enkä lähtis lyttäämään taustansa takia.

    Hyvää kesää ja tulkoon sulle paljon kauniita päiviä ja paljon kaunista ihmeteltävää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olen havainnut saman, kun luin noita vanhempia tekstejä. Selvästi on kirjoitustyyli parantunut ja paljon. Silloin kun olin vielä sekaisin, tuli myös sekavampaa tekstiä. Nyt tulee jo aika selkeetä tekstiä. En välitä niistä, jotka vieläkin luulee mua narkkariksi, se enemmänkin huvittaa. Herää vaan kysymys: kuinka paljon sellaisten mielestä mun olisi muututtava, ennenkuin voisivat pitää mua entisenä narkkarina? Mun varmaan pitäisi olla kokonaan toinen ihminen. Mutta sellaiseksi en muutu, tää muutos, mikä mussa on jo tapahtunut, on ihan riittävä.
      Hyvää kesää sullekin ja kiitos kannustavista sanoista!

      Poista
  3. Lehdissä oli taas juttua Loikalasta, siitä mitä kaikkea sairasta siellä ihmiset nähtävästi vielä tänä päivänäkin joutuvat kokemaan.... Olin siellä samoihin aikoihin, kuin sinä(T. Markku) ja kyllä voin sanoa, että sieltä Loikalasta vapautui vihaisia ja katkeria ihmisiä. Itse vapauduin vankilasta lauantaina, jännä juttu: vankilassa on tälläkin hetkellä 4 Loikalan entistä nuorta, jotka olivat siellä samoihin aikoihin kuin minä. Sieltä jäi jotakin patoutunutta vihaa, katkeruutta, halveksuntaa yhteiskuntaa kohtaan, kostonhimoa yms. krääsää mikä myllertää piponi sisällä vieläkin, vaikka pääsin loikalasta pois yli kymmenen vuotta sitten. Itse en tule koskaan antamaan anteeksi niille ihmis-hirviöille, jotka minusta tekivät tällaisen. Itse olen vastuussa omasta käytöksestäni...ja niin ovat myös Loikalan "kasvattajat".

    VastaaPoista
  4. Muistan sut! Suututtaa et Loikala ylipäätään on enää toiminnassa! Kuinka paljon nuoria heidän on vielä tuhottava? En voi käsittää miksi se helvetin esikartano on vieläkin toiminnassa.
    Se paikka jätti minuunkin jälkensä. Sen huomaa vieläkin. Mut vaikka ne tuhosi mut, olen itseni takia luopunut katkeruudesta ja valinnut anteeksiannon, mikä ei ole todellakaan ollut helppoa. Katkeruus ja viha ym, ne tuhoaa vain meitä itseämme, eikä vaikuta tunteiden kohteeseen. Vaikeaa vaan on olla tuntematta pientä vihaa, kun se paikka on edelleen toiminnassa. Huolestuttaa ne nuoret, joita ne siellä turmelee. Se pistää vihaksi! En todellakaan halua et kukaan joutuisi sinne niiden sadistinen leluksi. Suututtaa sekin, mitä ne ovat aiheuttaneet meille, mutta siitä voi toipua. Vaikka se vie aikaa, siitä helvetistä voi toipua. Harmittaa et säkin oot joutunut lusimaan ja moni muu Loikalan entinen askukas! Hemmetti! Yritä Markku jaksaa! Muista et sun ei tarvitse toimia niiden ihmis-hirviöiden aiheuttaman paskan mukaisesti, yritä ihan uhallakin alkaa rakentaa hyvää elämää. Jos se on onnistunut minulla, se varmasti voi onnistua sinullakin. Onneks olet selvinnyt hengissä! Pysy hengissä. Toivottavasti kuulen vielä susta!

    VastaaPoista
  5. Voisitko joskus kirjoittaa naisen asemasta huumemaailmassa?

    VastaaPoista
  6. Löysin blogisi vuosia sitten. Olit juuri taistelemassa kuiville. Tulin pitkästä aikaa katsomaan kuulumisiasi. Yritä jättää idioottien kommentit omaan arvoonsa. Sinusta on kuoriutunut upea nainen. Olet uskomattoman luova, en voi kuin ihailla käsitöitäsi ja taidettasi. Nykyiset kuvat sinusta näyttää terveen, hyvinvoivan ihmisen. Ole ylpeä itsestäsi, Jenna. Olet kahlannut läpi helvetin, josta harva selviää ❤️🙂

    VastaaPoista