sunnuntai 9. joulukuuta 2018

Karhu

Mun unissa on usein karhu.
Se on tosi iso ja voimakas.
Se ilmestyy yleensä yhtäkkiä.
Se väijyy mua.
Se on hyvin uhkaava.
Se on pelottava.
Se on aggressiivinen.
Se haluaa mut saaliikseen.
 Aika ajoin se ilmestyy mun uniin, ja ne unet on todella pelottavia. Se lähtee yleensä jahtaamaan mua, tai jos oon jo turvassa, se väijyy mua ulkona.
Jos oon ulkona, mun on päästävä äkkiä turvaan sisälle johonkin taloon. Ovi on saatava lukkoon.
 Yhdessä unessa mä olin jo sisällä ja näin ulkona sen karhun väijymässä mua. Ovi oli lukossa. Silti pelkäsin. Sit mun serkku tuli, avasi oven, näki karhun ja sanoi: "tuolla on aggressiivinen karhu". Serkku laittoi oven äkkiä lukkoon kun karhu oli hyökkäämässä. Sit mä heräsin.
 Usein se yrittää tulla oven läpi. Ne hetket on niin pelottavia, et yleensä mä herään. Joskus taas en meinaa millään saada ovea kiinni. Vaikka mä kuinka yritän, ovi on vaikee saada lukkoon. Karhu hyökkää, pakko päästä sisälle turvaan.. Saada ovi äkkiä lukkoon.. Tää toistuu usein. Yleensä mä just ja just saan sen oven lukkoon.
 Yhdessä unessa karhu hyökkäsi, ja mä olin vetämässä ovea kiinni, ja mulla jäi käsi oven ja lukon väliin niin, etten saanut vedettyä kättäni pois, enkä ovea kiinni. Mun käsi oli siinä välissä silleen hölmösti, ihan kuin yrittäis estää oven sulkemisen. Se oli kauhee tilanne. En millään meinannut saada vedettyä kättäni pois siitä, vaikka halusin. Just kun karhu oli jo portailla, sain vedettyä oven kiinni ja käteni välistä pois. Sit rysähti. Kovaa. Karhu rysähti raivoissaan päin ovea, ja mä heräsin.
 Outoja unia.
 Oon aina pelännyt karhuja. Noissa unissa se karhu on hyvin uhkaava ja voimallinen. Todella aggressiivinen.
Se väijyy mua, yrittää saada mut saaliikseen.
Mikä se karhu on? Mitä se kuvastaa?
 Minua.
Sitä vanhaa Jennaa, joka halus narkata itsensä hengiltä. Se karhu on mun huumeriippuvuus. Vanha Jenna kaikkine varjopuolineen.
 Pysyisi vaan poissa!

2 kommenttia:

  1. Mulla oli jossain vaiheessa hyvin samantapaisia unia,saatoin nähdä karhuista unta monta kertaa viikossa ja ne oli hyvin ahdistavia unia! Ja oon ite myös miettiny,kun ei ole ollut helpoin tausta,että ne on ollu jotain menneisyyden ahdistusta. Enää en ole onneksi nähny. Kyllä ne ajan kanssa helpottaa! Siunausta öihisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tää antoi toivoa siitä, et karhut vielä joskus lakkaa riehumasta minunkin unissa. :)

      Poista