torstai 17. toukokuuta 2018

Yksityiskohdat

Halusin tehdä tekstin yksityiskohdista. Oon pienestä pitäen tykännyt kaikenlaisista yksityiskohdista.

Ja sen kyl huomaa mun pukeutumistyylistäkin. Ihmettelen itsekin mieltymystäni yksityiskohtiin.

Ne vaan on kivoja. Nää korut sain yllätys lahjana yhdeltä mukavan oloiselta kaverilta. Kiitokset hälle siitä!

Niitit, vetskarit, nyörit, korut, ketjut.. kaikenlaiset yksityiskohdat on kivoja jostain syystä. Jo eka luokalla laitoin hakaneuloja paidan hihoihin :D

Myös pitsistä mä tykkään. Niissäkin on kivoja kuvioita, yksityiskohtiaaah..

Ja nyörit! Niitä pitää olla. Ne vaan on nättejä yksityiskohtia vaatteissa. Kai se on jotain mun estetiikkaa.

Täs on Nebukadnessar, mun oikean jalan kenkä. Vasen on nimeltään Dareios. Tykkään nimetä esineitä. Tottahan kengillä pitää nimet olla! :D

Vetskari. Joskus tein housut, joihin ompelin paljon erivärisiä vetoketjuja. Niistä tuli hianot. Siistii kun pääsee kuntouttavassa työtoiminnassa modaa vaatteita kun siel on ompelukoneet ja kaikkee. Ja siel on mukavaa.


Ennen risti oli mulle pahennus. Ja se risti mitä aiemmin kannoin, oli väärinpäin oleva versio. Nyt se väärinpäin oleva risti on mulle pahennus. Ja tää mitä nyt kannan, on mulle pelastuksen ja armon risti. Kristuksen risti.

Kerran mietittiin kaverin kaa, et mitähän noi niitit ja piikit mulla oikeen kuvastaa. Siinä tuli sellainen toteamus että ehkä mä rikkinäisenä jotenkin suojaudun, kuin piikikäs siili tekee uhattuna. Viesti on: älä tuu lähelle, satutat mua kuitenkin. Niin ne muutkin teki.

Mut entäs sitten nyörit ja remelit? Ne vaan on kivoja. Varsinkin nyörit. Remeleillä voi sit tarpeen vaatiessa huitoo menemään, jos joku tunkee turva ympyrän sisälle :D

Tää on mulle tärkeä yksityiskohta.
Se vaan on.

Yksityiskohtien jälkeen viel yksi pieni yksityiskohta suuressa maailmassa: meikäläinen.

Vähän epävarma, mut ei toivoton (vaikka niin väitettiinkin vuosia), usein paniikissa, ja arkakin, usein myös ulospäin suuntautunut ja innokas. Joskus haluis mennä vaan piiloon, joskus taas kaipaa mennä ulos. Vaikka välillä pelkää, ei kuitenkaan lannistu. Ja vaikka välillä mieli romahtaa, se myös eheytyy.
 Pirstaleiden seasta löytyy vielä se Jenna, joka uskaltaa elää menneisyydestä huolimatta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti