maanantai 20. syyskuuta 2021

Työpaikalla mieleen tuli jotain

Olen töissä. Yritän tehdä jotain, mutta en saa aikaan mitään. 

Siksi yritän nyt vuorostaan kirjoittaa. 

Eipä sekään kovin helpolta tunnu... 

Pää on tyhjä ja olo ihan saamaton. 

Millainen luuseri olenkaan! 


No, en nyt ehkä ihan luuseri kuitenkaan. 

Olenhan saanut myös paljon aikaan. 

Kaikenlaista sekalaista taidetta monessa muodossaan. 

Minusta on ollut jopa apua toisille! 

Olen saanut sanoillani ja asenteillani hyvääkin aikaan. 


Silti välillä vajoan johonkin syvään kaaokseen, 

saamattomuuteen ja huonouden tunteeseen. 

Vaikka viime aikoina itsetuntoni onkin ollut parempi. 

Minua ei ole poljettu maan rakoon pitkään aikaan. 

Olen noussut sieltä maan raosta. 


Työllä ja tuskalla olen sieltä noussut, 

Pääsyt jopa ylös jotenkin. 

Eihän se aina ole helppoa pysyä pystyssä. 

Välillä painan itse itseäni takaisin sinne maan rakoon. 

Koen jotenkin ansaitsevani sen, että olen huono. 


Täysi paska suorastaan. 

Arvoton paska, joka saa paskaa aikaan. 

Mutta tosiasioiden valossa se ei ole totta! 

Mä olen ihan ok. 

Keskeneräinen, mutta kelvollinen. 


Ihan niinkuin jokainen. 



Olen opetellut ajattelemaan uudella tavalla. 

Olen opetellut puhumaan uudella tavalla. 

Olen opetellut suhtautumaan asioihin uudella tavalla. 

Se on vienyt vuosia. Ja vie edelleen.

Se uusi tapa on positiivinen asenne.

Siihen sisältyy hyväksyntä, ilo ja kiitos,

itsen ja toisten arvostaminen, innostaminen,

anteeksianto ja armollisuus, rehellisyys ja avoimuus.

Ja kiitollisuus on polttoaineeni. 

Olen 100% kiitollinen, ja se näkyy. 

Olen saanut uuden elämän, uuden mahdollisuuden elää,

Olen saanut uuden mielen, paljon hienoja lahjoja, 

Joita voin käyttää ihmisten iloksi. 

 

Olen saanut vihan tilalle rakkauden, 

Surun tilalle ilon,

Lannistumisen tilalle paljon intoa,

Katkeruuden tilalle anteeksiannon,

Tyytymättömyyden tilalle kiitollisuuden, 

Koston tilalle rauhan, armottomuuden tilalle armon,

Ymmärtämättömyyden tilalle ymmärryksen,

Masennuksen tilalle onnellisuuden,

Kuoleman tilalle hyvän elämän. 

Olen ikikiitollinen.

 

Kaiken sen tuskan kautta olen oppinut arvostamaan elämää.


2 kommenttia:

  1. Sinä olet saanut paljon hyvää aikaan ja tulet varmasti saamaan myös jatkossa..! Maailma on taas rahtusen parempi kun on kaltaisiasi taiteilijoita, jotka tsemppaa myös muita. Siitä kiitos Taivaan Iskälle ja tietysti myös sinulle hyvästä asenteestasi!! 👍😊👍

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tuo oli mukava kuulla. Varsinkin nyt kun on taas synkän ahdistuksen keskellä. En luovu itsestäni, en arvoistani enkä asenteistani.

      Poista