tiistai 14. huhtikuuta 2015

Huumehimoista

Mul on täs menny ihan hyvin. Mun concerta annos nostettiin 72mg ja subuhoitokin jatkuu. Oon alkanu taas virkkaamaankin ja piirtelen aina välillä. Kamahimoja on kyl ollu PALJON. Tänäkin aamuna kun olin matkalla subu-sulatukseen mun nenään tuli jostain amfetamiinin tuoksu. Heti iski kama- ja piikkihimot. Eilisaamuna teki mieli ekstaasia. Toissa aamulla mieheni kuunteli jotain huumejuttua kun heräsin ja heti iski himot kun siellä puhuttiin amfetamiinista yms. Jos joku puhuu aineista, iskee himot. Jos näkee aineita, iskee himot. Jopa tietty musiikki, tv-sarja yms laukasee kamahimot. Ne on hirveitä olotiloja. Sitä hajoaa ja itkukin tulee kun niin kovasti himottaa että tekis mieli repiä hiuksetkin päästä (olen tehnyt niin ja nyt mul on pieni kalju kohta päässä) ja se himo ottaa valtaansa. Mutta sitäkin vastaan voi taistella. Aina kun kamahimot tai piikkihimot iskee, mä sanon sen ääneen ja totean myös etä "se menee ohi, se menee ohi" ja sit se todellakin menee ohi. Joskus himot kestää pitkään, joskus vaan hetken. Mut kun tiedostaa että himot iskee ja sanoo että se menee ohi, se auttaa. Mua ainakin. Se on tosi outoo kun se amfetamiinin tuoksu tulee millon missäkin nenään. Mistähän se johtuu? Ja myös monet esineetkin aiheutaa kamahimoja. Piikit, vyöt, narut ym kiristysjutut, filtterit, klikkikupit, kortit, minigrip pussit, aineet tietty, teräaseet, putsilaput jne.. Ja monet paikat myös tuo himoja. Kaikki ne paikat missä oon vetäny, ne aiheuttaa himot. Noiden himojen kanssa on alussa tosi heikoilla mut kun aikaa kuluu niitä oppii sietämään enemmän ja enemmän. Sit jossain vaiheessa ne tuskin enää vaivaa ollenkaan. Oisinpa mäkin jo siinä vaiheessa. Mut pikkuhiljaa hyvä tulee. Pitää vaan muistaa että SE MENEE OHI.

5 kommenttia:

  1. Tuo haju on kyllä jännä...itellä paha allergia ja käytössä nasonex-kortisonisuihke ja haju ja maku on kyllä just niinkö piri....mikähän aine niissä samalle haisee...vai tuoksuu...ei kyllä se on haju :)

    VastaaPoista
  2. Niinkuin sanoit että Amfetamiini muistuttaa itseensä oikeastaan joka päivä. Hajut ja erilaiset esineet tuovat muistoja. Itsekkin 20v amf.piikkittäen voisin sanoa että ne muistot ei lähde koskaan pois päästä mutta se että siintä muistosta tulisi himo niin se varmaan ajan myötä häviää??

    VastaaPoista
  3. Kirjoitit että esineetkin aiheutaa kamahimoja tai muuten muistuttavat amfetamiinista. Omasta kokemuksestani voin sanoa että jos jokin esine muistuttaa amfetaamiinista jotain ei varmaan häviä päästä mihinkään mutta se että se alkaisi himotttaa "saada sitä" niin häviää ajan kanssa pois päästä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä on helpottanut tän neljän vuoden aikana jonkin verran kamahimot. Lähinnä tulee enää kausittain noita himoja. Nykyään pystyn jo kulkee esim sellaisen vessan ohi, jossa oon vetäny kamaa, ilman voimakkaita himoja. Muistaa vaan, että joksus sitä on tuollakin tykittänyt. Enää en koe kamahimoja samalla tapaa ja niin voimakkaasti, niin usein ja niin herkästi, kuin hei käytön lopettamisen jälkeen. Olen selvästi vahvistunut tän neljän vuoden aikana, mut en ole kuitenkaan helpolla päässyt. Aika ajoin edelleen kamahimot iskee, varsinkin jos on masennusta. Selvästi masennus ja ahdistus on yhteydessä kamahimoihin mulla. Varsinkin masennus. Viimeisen parin vuoden aikana kamahimot on ollu kausittaisia. Esim viime syksynä oli ihan helvetillinen kamahimokausi pitkään. Meinasi pää levitä, mut onneks helpotti sit lopulta. Pysy säkin lujana!! Tsemppiä ja voimia sulle!!

      Poista