tiistai 22. tammikuuta 2019

Eräs modernistinen runo hulluudesta

En ole hullu.
Olen vain mielenvikainen.
Järki jätti silloin joskus.
Älykin petti mut ja juoksi pois.
Viisautta en ole nähnytkään.
Oon mä siitä kuullut huhuja..
Asuu kuulemma kaukana,
aikalailla tavoittamattomissa.
Yritin saada kiinni mielenterveydestä,
mutta se pakeni minua.
Juoksi muuten aika kovaa!
Kai se pelästyi,
kun puhuin itsekseni,
höpötin hassuja asioita.
Nauroinkin vielä.
Sinne meni mielenterveys.

Tämän jälkeen tuli pelko.
NE näki kuinka mielenterveys pakeni minua.
Varmasti NE nyt vainoaa minua.
Haluavat kostaa
mielenterveyden puolesta.
Pakenen.
Juoksen.
Huudan.
Linnoittaudun.
Olen yksin.
Vai olenko sittenkään?
Onko NE täällä?
Pelko ja Vainoharha.
Pois! Pois!
Menkää pois..
Vai jäättekö kahville?

-Runoja hulluudesta, kirjoittanut Jenna Karjalainen

1 kommentti: