sunnuntai 20. elokuuta 2017

Ahdistavat huumeunet

Ahdistavaa.
Viime aikoina on tullu paljon nähtyä unia, joissa vetelen kaksin käsin aineita. Niitä on tullu lähes joka yö, ja kyl on ollut ahdistavaa! Päällimmäisenä tunteena niistä on voimakas vastenmielisyys ja ahdistus.
En tahdo nähdä niitä unia enää!
Viime yönäkin vetelin essoja, oikein oli isoja nappeja (paljon isompia kuin ne yleensä on), joita sitten rännitin epätoivoisena kun suonet oli huonona ja neula tylsä. Muutenkin se unen ympäristö ja ilmapiiri oli inhottava. Olotkaan ei ollu miellyttävät. Kaikin puolin ahdistava uni tämäkin.
Jotenki toi uni tiivisti sen käyttöaikojen ahdistuksen, tuskan ja vaikeuden. Siihen en tahdo palata.
Silti noi unet on herätelly myös sitä mun vanhaa minää, sitä minää, jota ohjasi narkkarin mieli. Vaikka inhottaa noi unet, silti tulee välillä kamahimoja. Myöskin sellaset sanat, jotka liittyy tavalla tai toisella käyttämiseen, särähtää ikävästi korvaan ja herättää kamahimon ja ahdistuksen.
Onneks ahdistaa. Jos ei ahdistais, se olis huonompi juttu. Ihmettelen vaan sitä et miks nyt viime aikoina noita unia on tullu niin paljon. Ne inhottaa mua jo niin paljon, et itkettää aamulla kun herää. Tänäkin aamuna tuskastuin ja itkin sitä, miten noi unet mua kiduttaa.
Voihan tän ajatella vahvistavanakin kokemuksena. Mitä enemmän niitä unia on tullu, sitä enemmän mua on inhottanut. Alan jo vihastua niihin ja kaikkeen, mikä muistuttaa käyttöajoista! Minä en aio retkahtaa!

8 kommenttia:

  1. Eikö sun kannattaisi lopettaa kokonaan noissa kama-asioissa vellominen? Kutsut tätä blogia edelleen "nistiblogiksi", teet "nistitaidetta" ja täälläkin on heti tuossa sivupalkissa huumeisiin liittyvä kuva. Ei ihme jos ei himot lähde, kun edelleen kuivanarkkaat näiden kaikkien juttujen avulla. Sun addiktio ei ole sun identiteetti. Se on osa sitä, mutta olet paljon muutakin. Tuntuu, että määrität persoonasi edelleen sen ympärille että "Minä olen nisti". Kyllä, olet entinen nisti, mutta voisitko miettiä kuka muuten olet? Kuka se oikea Jenna on kaiken tän alla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Varmaan alkais olla aika päivittää tätä blogia. Aika pitkään olen jo etsinyt itteeni, ja jotain oon jo alkanu saada selvillekin, mutta kokonaiskuva ei vielä oikeen hahmotu. Ainakin oon erittäin herkkä, koen asiat voimakkaasti. Olen myös hyvin tunteellinen. Myös olen aika erikoinen persoona, omanlaiseni tyyppi, avoin, itsepäinen jääräpää, mut annan myös periksi. En osaa vielä kunnolla käsitellä tunteitani, joten välillä olen niiden kanssa vaikeuksissa. Oon myös turhan tarkka, suorastaan perfektionisti, ja turhaudun siihen välillä itsekin. Tiedostan kuitenkin sen, etten ole täydellinen, mut silti vaadin usein itseltäni liikoja. Olen myös aika taiteellinen monella tapaa. Musikaalinen olen, Tykkään soitella pianoo/syntikkaa ja laulaa osaan myös. Olen vaan arka laulamaan, mut kun tilanne sitä vaatii, se onnistuu. Kädentaidot myös on mun lahjakkuus. Virkkaaminen, piirtäminen, maalamista harjottelen ja harjoitus tekee (ehkä) mestaajan. Osaan myös ilmaista itseäni tekstin muodossa, se onnistuu paremmin kuin puhuminen, koska olen aika ujo ja epävarma. Ehkä toi Tän hetkinen epävarmuus johtuu siitä kun etsin vielä itteeni, kaikki tuntuu vieläkin uudelta ja oudolta.

      Poista
  2. Moikka! Olen seuraillut blogiasi hiljaa ja vähän sivussa, mutta nyt on pakko kommentoida, että vaikka olen täysi tuntematon sinulle, niin olen todella ylpeä sinusta! Kuulostaisi siltä, että alitajuntasi puhdistaa itseään pahoilta muistoilta, unet ovat sen tapa tehdä sitä. Ehkä alitajuntasi pitää turvallisena tehdä se nyt, ehkä luotat syvällä sisälläsi jo itseesi niin paljon, että alitajuntasi voi huoletta puhdistaa kaikkea sitä paskaa, mitä sinne on kertynyt. Tuon kidutuksen luulisi pikkuhiljaa katoavan, paljon voimia sinulle siihen mitä käyt läpi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Toi kuulostais ihan järkeenkäyvältä. Mut arvaa mikä on aika erikoista? Noi mun unet loppu siihen, kun kirjoitin tuon tekstin. Ainakaan en muista nähneeni huume unia sen jälkeen.

      Poista
  3. Ei unille nyt kannata paljoa painoa antaa.Nehän saavat aineksensa koetuista asioista ja nyt uniisi on vain tullut muistoja ajoilta kun käytit.Ainakaan itse en näe menneitä tapahtumia sellaisina muistoina kuin ne tapahtuivat mutta unissa on samoja asioita ja ihmisiä kuin muistoissa.

    En minä usko että unesi tarkoittavat että olisit retkahtamassa.Se että tekee jotain vastain mikä tuntuisi hyvältä vaatii joskus hirvesti tahdonvoimaa ja itsekuria. Ei retkahduksen riskiä kannata aliarvioida mutta kun tiedät milloin se hiipii mieleen olet jo voittanut osan taistelusta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta. Kyllähän ne unet häiritsi, mut kun kirjoitin ton tekstin, niitä ei oo enää tullut. Osasin kääntää noi ahdistavat unet positiivisiksi. Huomasin et mitä enempi niitä näin, sitä voimakkaampaa vastenmielisyyttä koin koko aihetta kohtaan. Eli tavallaan ne vahvisti mua.

      Poista
  4. Älä lopeta vielä jooko kamajuttuja. Nää on meille ex-nisteille tuttuja juttuja. Unet. Ne on asioiden käsittelyä. Moni saa voimaa sun jutuista. Rehellisyys on se mikä auttaa, älä jooko ala VIELÄ kaunisteleen tai älä lopeta. Rehelliset kirjoitukset voi auttaa muitakin. Itse halusin tehdä saman mutten uskaltanut näyttää kaikille. Kiitos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl mä kirjoittelen jatkossakin. Mullekin on ollu apua tästä blogista, ja monille lukijoille myös. Mä tahdon kirjottaa, et voisin siten olla muiden tukena. Ja mä oon niin kiitollinen siitä miten te lukijat ootte meikäläistä tukeneet, rohkaisseet, kannustaneet.. paljon olen saanut apua lukijoilta. Kiitos.

      Poista