torstai 23. maaliskuuta 2017

2v kuivilla ja kuulumisia

Ihan ekaks haluun pyytää anteeks siitä etten oo saanu aikaseks kirjotella vähään aikaan.
On ollu vähän rankka vaihe tässä. Oon pelänny ihan hirveesti et menneisyyden ikävät tapahtumat toistuu.
Kaikki nää mun pelot liittyy tavalla tai toisella niihin hirveisiin kokemuksiin, jotka oon käyny läpi. Pelkään et ne toistuu.
Kai se on ihan tavallista.
Mut on näistä ahdistuksista ollu hyötyäkin. Mun usko on voimistunu ja ahdistuksissakin mä iloitsen Herrasta.

Peloista huolimatta oon touhunnu paljon. Virkkaaminen on pitäny mut järjissäni. Nyt on ollu tosi tuottelias kausi. Saan just valmiiks ison peiton ja muitakin projekteja on.
Aloitin myös maalaamisen. Aiheena huumemaailma ja toipuminen.
Kun sain ekan taulun valmiiks niin tuli Sellanen fiilis et nyt jäi jotakin taakse. Maalaaminen on terapeuttista.
Kunhan jaksan, niin laitan ekasta taulusta kuvan. Tää puhelin ei anna lisätä kuvia tänne.
Tavoitteena on maalata useista tauluista kuvakertomus näyttelyyn. En varmaan saa niitä vielä keväällä tulevaan näyttelyyn mut ehkä sit seuraavaan. Ilmoittelen sit tarkemmin kun saadaan homma järjestyy.

Mitähän vielä?
Ainiin, kirjaprojektista.
Kiitos kaikille lukijoille ideoista ja vinkeistä! Arvostan sitä et ootte mun tukena ja kannustatte. Alkaa pikkuhiljaa hahmottua et millasen kirjasta teen. Edelleen otan ideoita vastaan.

Vaikka täs onkin ollu vähän rankkaa, niin yllätyin iloisesti kun tajusin etten oo pitäny retkahtamista edes vaihtoehtona. Se vaan harmittaa et kun sanoin siitä yhdelle hoitoalan tyypille, niin eikös tämä kysyny et oonko käyny seuloissa.
Olen. Ja puhtaat on ollu.
Oon ollu nyt tasan 2v kuivilla, eikä vieläkään luoteta. Sellasta se on. Ymmärrän kyllä ettei käyttäjään kovin helposti luoteta, mut silti se harmittaa.
En ois pystyny tähän ilman Herraa ja ADHD-lääkitystä. Ja muutama muukin sen jo tajuaa, et toi lääkitys on mahdollistanu tän muutoksen. Toiset taas ei haluu sitä myöntää, vaik täs on jo 2 vuoden näyttö.

Vielä yks juttu.
Haluun kiittää teitä lukijoita kaikesta siitä tuesta, neuvoista, kannustuksesta, avoimuudesta, puolien pitämisestä ja ymmärryksestä mitä oon teiltä saanu. Teidän tuki on ollu erittäin tarpeellista.
Kiitos!

5 kommenttia:

  1. Ihana kuulla!! Siunausta elämääsi edelleen! Herra ei jätä työtään kesken. Herra ei hylkää. Hän parantaa särkyneet sydämet! <3
    t. Evan Kelista

    VastaaPoista
  2. Nimenomaan! Ylistys, kiitos ja kunnia Herralle!

    VastaaPoista
  3. Älä Jenna viiti valehdella. Sä et ole päivääkään ollut vlelä kuivilla. Ihminen on kuivilla kun ei käytä mitään huumetta tai päihdyttävää lääkettä enää. Ja sen verran tuttu sulle olen että tiedän kyllä mikä on todellisuus oheiskäytönkin kanssa... no sehän on vaan narkkien normaali elämää kun satuja kerrotaan millon mistäkin aiheesta. Harvinaisia ovat narkit jotka eivät koskaan valehtele :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tarkoitan kuivilla olemista sillä, etten enää käytä väärin aineita/lääkkeitä. Syön vaan lääkärin määräämät lääkkeet ohjeen mukaan, jotka on määrätty sairauden hoitoon. Siinä on mun narkkaamiset ja oheiskäytöt. Tolla logiikalla, et ihminen on kuivilla vasta kun ei syö mitään päihdyttävää lääkettä, Suomihan on täynnä narkkareita! Onko kaikki lapset narkkareita, joilla on ADHD-lääkitys? Entäs ne vanhukset, ja kaikenikäiset ihmiset, jotka joutuu syömään kovia kipulääkkeitä sairauksiinsa, onko hekin narkkareita? Syöpäpotilaat? Entä ne jotka joutuu syömään unilääkkeitä ja/tai rauhottavia omien sairauksiensa takia? Entäs nää mielenterveyspotilaat, jotka pumpataan täyteen neuroleptejä niin että kuola valuu poskella, puheesta ei saa selvää, koomassa ympäri vuorokauden, onko hekin narkkareita? Neuroleptit ne vasta pään sekoittaakin! Toi logiikka ei toimi. Ei se tee ihmisestä narkkaria, jos hän syö asianmukaisesti sairauteen määrättyjä lääkkeitä (joita voidaan huumeeksi luokitella). Se, et miten sä käytät, se on aika ratkaisevaa. Jos niitä lääkkeitä alkaa käyttää väärin, pään sekoittamiseen, kuukauden lääkkeet kerralla, se on väärinkäyttöä. Jos ne vielä tykittää, niin narkkaamistahan se on. Mä en oo yli 2vuoteen tykittänyt, en oo käyttänyt lääkkeitäni väärin, en oo sekoittanut päätäni, koska ei ole tarvetta enää. ADHD-lääkityksen avulla sain elämäni kuntoon. Pelkkä korvaushoito ei riittänyt. Päihdepolin lääkärikin piti Elvansee oheiskäyttönä, järjetön ajatus. Mut valistus saa aikaan just tollasta ajattelua, että ihminen on heti narkkari kun sille määrätään joku kolmiolääke, joka vielä voi oikeesti auttaa sitä ihmistä ihan sikana saamaan asiat kuntoon!

      Poista