perjantai 4. joulukuuta 2015

Päivärytmi

Muutama lukija pyys mua kertomaan millanen mun päivärytmi on nyt ja millanen se oli sillon kun käytin. Joo-o. Vaikee juttu kun en käyttö aikoina en noudattanu mitään tiettyä rytmiä, mut laitan ajat silleen noin about.

Päivärytmi käyttö aikoina

12.00 Herätys ja aamupiikki ja aamulääkkeet
Kun olin kotona, aika kului niin että makoilin sängyssä. Joko notkuin tai luin.
12.30 Puhelinralli alkaa (aineet ilmestyy millon mihinkin aikaan, listaan sen mukaan miten oon kiskonu sillon kun kamaa on ollu valmiina)
Makoileminen jatkuu niin kauan kun joku ilmottaa että kamaa löytyy. Eräänlainen nistihorros päällä. Kun kamaa löytyy niin oon salamana liikkeellä.
14.00 Piikki ja mahdollinen ruokailu (karkilla elätin itseni)
En tosiaan syöny oikeen mitään muuta kun karkkia. niitäkään ei pahemmin tehny mieli. 
16.00 Piikki 
Näihin aikoihin saatto jo jaksaa lähtee liikkeelle jos oli menoo. Kavereita tuli nähtyä ja tuli myös pyörittyä eri paikossa.
18.00 Piikki
Iltaa kohti kirkastuu. Mitä enempi seteissä, sen parempi meininki. Monesti ilta jatku seuraavaan päiväänkin.
20.00 Piikki ja iltalääkkeet, ehkä taas karkkia (jos olin kotona)
Sillon kun oli hyvä meno niin mua ei tähän aikaan kotoo löytäny. Olin tosi usein huolen aiheena kun mua ei iltasin/öisin kämpillä näkyny enkä vastaillu puhelimeenkaan usein.
22.00 Piikki 
Näihin aikoihin jos olin himassa, aloin yleensä kattoo telkkarista jotain rikos sarjoja tai leffoja.
24.00 Nukkumaan (jos ehtii)
Ei mikään tarkka aika. Kamasta riippuen illat ja yöt oli mun meno aikaa. Jos taas olin kotona niin sit kävin näihin aikoihin nukkuu.

Päivärytmi nykysin

9.00 Herätys
Näihin aikoihin herään joka aamu. Koska on pakko. Lääkkeiden haku niin siks on noustava. Muuten nukkusin pitkään.
9.30 Lähtö hakemaan lääkkeet
Käyn hakee sairaalalta subut ja hoitokodilta (missä ennen asuin) Elvanset. 
10.30 Ruokailu
Tähän aikaan syödään tuolla hoitokodilla. Yleensä syön pelkkiä ananaksia ja lihaa. Oon tosi tosi nirso.
11.00 Takas kotiin
Kotona alotan sit hommat eli virkkaan, kirjotan blogia, piirrän, soitan syntikkaa.. 
15-16.00 Hyytyminen ja ruokailu
Näihin aikoihin alkaa lääkkeiden paras vaikutus laantua. Alkaa hyytyminen ja alan yleensä sit lukemaan. Kun on ruoka niin syön aina hyvin pieniä annoksia pastaa, pizzaa tai salaattia.
19.30 Iltalääkkeet
Aika alkaa rauhottumaan. Jatkan vielä lukemista.
21.00 Nukkumaan
On käytävä aikasin nukkuu kun oon tottunu nukkuu yli 12 tuntia jaa amulla on pakko herätä aikasin kun on lääkkeiden haku.


Siinä mun päivärytmit. Sillon kun käytin niin en noudattanu mitään tarkkoja aikoja (paitsi piikin kanssa) ja nyt kun niitä noudatan niin on kyl paljon mielekkäämpää olla. Elämä tuntuu jotenkin tärkeemmältä. Mitä tästä opimme? On tärkeää pitää päivärytmi!

2 kommenttia:

  1. Nuista aineista tietämättömänä jäin ihmettelemään, että monestikko päivässä sitä joutuu piikittämään, ja miten kallis se yks piikki aina on. Aineestahan se tietenki riippuu, mutta paljoko suunnilleen? Että millä hinnalla se kone pysy päivän käynnissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän sitä joutu usein oloja tasottaa. Aineesta riippuen. Helvetin kalliiks tuli se touhu.

      Poista