maanantai 19. tammikuuta 2015

Parisuhdeväkivallasta

Väkivaltaiset suhteeni

Monet parisuhteeni olivat todella sairaita. Niihin liittyi aina viina,huumeet ja väkivalta. Itse harvemmin join (nykyään en juo ollenkaan), mutta monet ex-mieheni joivat ja sekosivat. Minua kidutettiin lähes jokaisessa suhteessa. Yritettiin jopa tappaa. Se väkivalta oli brutaalia. Kytätkin sanoi erään ex-mieheni väkivaltaista toimintaa kidutukseksi. Eivätkä Exäni muistaneet tekosistaan. Tai eivät halunneet muistaa.

Fyysinen väkivalta

Jouduin kokemaan hakkaamista (nyrkeillä ja astaloilla), heittelyä, tönimistä, hiuksista repimistä, potkimista, kuristamista (käsillä tai vyöllä,naruilla ym) ,tukehduttamista.. Lista on pitkä. Kun olin tajuttomana päälläni pompittiin silloinkin. Luita murtui, olin mustelmilla ja haavoilla. Se oli vasta fyysinen puoli.

Henkinen väkivalta

Jouduin kokemaan myös haukkumista, solvaamista, alistamista, käskytystä, itsetunnon nollaamista, vapaudenriistoja, pelolla hallitsemista, uhkailua, nöyryytystä, alentamista... Tämäkin lista on pitkä. Keinoja on monenlaisia.

Ystävien huoli

Ystäväni olivat huolissaan ja kehoittivat minua lähtemään suhteesta joka oli väkivaltainen. Monet ex-miehistäni joutuivat ystävieni kläsittelyyn. Saivat takaisin samalla mitalla. Eiovätkä oppineet. Monet käsittelyt olivat julmia, joskus meinasi henkikin lähteä mutta exäni eivät siltikään väkivaltaa lopettaneet.

Miksi?

Miksi jäin väkivaltaisiin suhteisiin? Minua manipuloitiin. Sanottiin etten pärjäisi ja että minua rakastetaan, väkivalta loppuu jne.. Se oli täydellistä aivopesua jossa monet olivat todella taitavia. Kiehuvaa vettä niskaan ja sanat "anteeksi kulta, ei ollut tarkoitus satuttaa" ja sama paska jatkui. Onneksi lopussa sain järkeä päähäni ja lähdin silloisista suhteistani.

Eron jälkeen

Eron jälkeen olin rikki, mutta helpottunut. Ei se helvetti siihen päättynyt. Moni exäni alkoi vainoamaan minua. Minut jopa vangittiin pariin otteeseen. Sitten myös jahdattiin kaupungilla niin että jouduin pakenemaan kauppoihin henkeni edestä. Tuli tappouhkauksia ja muuta pelottelua. Se oli kamalaa. Koko ajan joutui katsomaan taakseen ja pelkäämään missä tahansa olinkin.

Väkivallan jäljet

Pelkään vieläkin. Olen säikky. Äkkinä'iset liikkeet, huutaminen, vihaiset katseet, riidat ym saavat minut pelkäämään että taasko tulee turpaan. Pelko on iskostunut minuun. Jopa alkoholi, pullon/tölkin avaamisen äänet, alkoholin haju ja sen näkeminen saavat minut pelokkaaksi ja kaikki paska tulee mieleen. En varmaan koskaan pääse näistä traumoista. Tästä aiheesta oli todella vaikea avautua, Mutta tulipahan nyt kerrottua.

2 kommenttia:

  1. Olen itse kokenut ihan saman x( tosin tällä hetkellä olen 24 ja kohta 3kk ollut ilman mitään kamaa :) kaikkee paskaa oon vetänyt monta vuotta iv kunnes menetin työni ja asuntoni niin se herätti minut todellisuuteen että pakko tehdä muutos elämässä.. en myöskään seurustele koska olen ollut väkivaltaisissa suhteissa jonka takia en myöskään pysty uutta suhdetta kenenkään kanssa rakentaan.. olen veljeni avulla saanut hommattua yhdelle hullulle entiselle poikaystävälle lähestymiskiellon ja tehnyt rikosilmotukset useista pahoinpitelyistä ym. Ittelläkin aikamoinen lista mitä oon joutunut kokemaan miesten takia :S sitten viellä kun vanhemmat on alkoholisteja ja tappelee jatkuvasti kännissä niin hirveetä katseltavaa kun molemmilla jatkuvasti mustana naamat tai puukolla vedetty toista :S hienoa että on toinen joka pystyy avoimesti puhuun vaikeista kokemuksista!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ikävää että olet joutunut kokemaan samaa :( Mutta me kyllä selvitään. Ja ne paskiaiset saavat vielä ansionsa mukaan. Karman laki.. ;D Tsemppiä!

      Poista