maanantai 26. tammikuuta 2015

C-hepatiitista

Mulla on c-hepatiitti, kuten myös suurimmalla osalla iv-käyttäjistä. Kuulemma yli 90% piikittäjistä saa sen. Siihen suhtaudutaan välinpitämättömästi kun Se on niin yleinen. Mut Se on vakava sairaus joka voi johtaa kuolemaan. Ei sitä Pitäis vähätellä. Siinä kun ei ole hirveemmin oireitakaan niin sitä sit vähättelee, et onhan Se muillakin jne.. Ite sain tartunnan kaverin piikistä kun Se ei osannu pistää niin mun piti lyödä sille. Tökkäs sit Se neula mua sormeen ja tadaa, c-hepa on saatu. Käyttäkää aina omia värkkejä vaikka oiskin jo c. Kuten käyttäjät tietääkin, c-hepalla on satoja alatyyppejä ja mitä useemman kerran saa tartunnan, sairaus on pahempi. Itse olen hyvin tarkka värkeistäni. En anna omiani kenellekään koska en halua tartuttaa muita. Olkaa te muutkin käyttäjät fiksuja ja yrittäkää vähentää tartuntoja!

6 kommenttia:

  1. Jep! Viisaita sanoja! C-hepa on vittumainen juttu joka tapauksessa, oli se sitten lievempi tai vakavampi muoto.

    VastaaPoista
  2. Tää on musta tosi positiivinen piirre sussa, että jaksat välittää muista ihmisistä sen verran, ettet ehdoin tahdoin lähte levittämään tauteja! :) Hirmu fiksua!

    (oon kauhee nössö ja pelkään julkisilla paikoilla ja oikeestaan kaikkialla osuvani johonki neulaan (esim en uskalla kävellä avojaloin, koska pelkään astuvani neulaan. Ihan ku niitä ois kaikkialla, kuin todennäköistä :D varsinkaa ku en tietääkseni hengaa missään narkkimestoilla haha! silti kammoan!) Ja pelkaan duunissa tyhjentää roskiksia ja VIEDÄ ROSKIA, koska oon vainoharhainen ja suurinpiirtein kuvittelen, että hiv-neulat lentää tuulen mukana ja tökkää muhun :D joo tiedän, ihan naurettavaa. En tiiä mitä mä aloin selittää oikein tähän, mut siis jee! Hienoa, että huolehdit noi omat ongelmajätteesi. Voi kumpa kaikki muutkin tekis aina niin!

    VastaaPoista
  3. C-hepatiitin saaminen on sinänsä niin turhaa kun sen saa aika hyvin vältettyä olemalla itse huolellinen. Minkälaiset vaatimukset muuten on nykyään lääkityksen saamiselle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 1-3 vuotta kuivilla pitää olla ennen kun iterferonihoito voidaan alottaa. Se voidaan alottaa myös korvaushoitopotilaillakin.

      Poista
  4. Joo, tauti on salakavala ja utse pelkäsin et heittää pahimmillaan maksasyövän myöhemmin ohan puun takaa..tätini kuoli siihen, enkä oo ikinä nähnyt kamalampaa! Mopoa sai vain vikat 2 vko oli turvonnut kuin pullataikina ja huusi vaan : Päästäkää hänet jo pois täältä :( Aloitin interferoni/ribaviriinihoidon ja olen myt puolivälissä. Puolen vuoden hoito. Aivan hirveä ollu mun tapaukses, luusärky, huimaus, väsymys, infektiokierre, pahoinvointi. Geno 3a. Mutta loppuun katon jos tää virus lähtis helvettiin mun kehosta lopullisesti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui, Kuulostaapa kamalalta. Koita kestää, toivottavasti hoito tehoaa. Itekin oon sitä miettiny mut vielä en oo uskaltanu. Kuulostaa hurjalta noi oireet. Paljon voimia sulle!

      Poista